اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 27 تا 29 فروردین ماه جاری

جشنواره‌ ملی موسیقی خلیج فارس در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره ملی موسیقی نواحی و حماسی خلیج فارس 27 تا 29 فروردین ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

جشنواره‌ ملی موسیقی خلیج فارس در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ جشنواره ملی موسیقی نواحی و حماسی خلیج فارس 27، 28 و 29 فروردین ماه جاری در تالار خانه شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس از 20 فروردین ماه تا 10 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور‌ بیان داشت: استان کرمان به واسطه اعلام آمادگی و سابقه تاریخی‌ در موسیقی پذیرای بخش موسیقی این جشنواره است.

سعیدی عنوان کرد: افتتاحیه جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس در خانه شهر کرمان و با حضور هنرمندان، موسیقی‌دانان و علاقمندانی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گروه‌های حاضر در جشنواره  کارهای خود را طی دو روز 27 و 28 فروردین ماه در سالن خانه شهر کرمان و سینما شهر تماشا به اجرا می‌گذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: خلیج فارس‌ از مباحث جدی است که قدرت‌های استکباری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با روش‌های متعدد سعی در تغییر نام آن دارند.

سعیدی ابراز داشت: خلیج فارس برای تمام ایرانیان ارزشمند است و همه خود را در حفظ آن موظف می‌دانند، لذا برنامه‌های جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در تمام استان‌های کشور تقسیم شده است.

وی اذعان داشت: منتخبان بخش‌های مختلف‌ در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس که 9 و 10 اردیبهشت ماه در هرمزگان برگزار می‌شود، مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

سعیدی بیان داشت: موسیقی نواحی یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های جشنواره خلیج فارس است و انتظار است که شاهد نهایت نقش‌آفرینی آن باشیم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) برای معرفی اسلام و کلام خداوند به جهانیان از قاریان برجسته و خوش‌صوت بهره می‌بردند و این امر نشان از توجه اسلام به هنر و موسیقی دارد.

سعیدی گفت: موسیقی و نغمه‌های ارزشمند موسیقی اگر در مسیر و جایگاه خود استفاده شوند، همیشه مورد تایید هستند و هر زمان که از جریان هنری خود انحراف پیدا کنند، موجب چالش می‌شوند.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول