اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم:

احیای زاینده‌رود مانور تبلیغاتی برخی‌ها‌ نشود/ ضرورت تأمین آب کشت پاییزه کشاورزان

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم گفت: جاری شدن آب در زاینده رود نباید به عنوان مانور تبلیغاتی برخی قرار گیرد و حساب‌های دیگری غیر از واقعیت‌ها در نظرشان باشد.

احیای زاینده‌رود مانور تبلیغاتی برخی‌ها‌ نشود/ ضرورت تأمین آب کشت پاییزه کشاورزان

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد مسأله آب اصفهان و مانور تبلیغاتی برخی افراد در این خصوص، با بیان اینکه از 20 اسفند 90 که پیشنهاد قرارگاه آب را به استاندار اصفهان دادم، اظهار کرد: از 23 اسفند 90 این پیشنهاد تصویب شده و از 25 اسفند 90 آب در رودخانه زاینده رود جاری شد.

وی با اشاره به اینکه با پیشنهادی که دادیم، 27 و 28 اسفند سال 90 آب به کشاورزان شرق اصفهان و باغداران غرب رسید و توانستند محصولاتشان را جمع کنند، افزود: از 15 فروردین 91 تا کنون آب رودخانه زاینده رود به دلیل کاهش آبی که پشت سد داشتیم روان نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدا را شاکریم که این روزها آب رودخانه زاینده رود برای کشت بهاری آماده شد، تصریح کرد: اما بنا به گفته بسیاری از کشاورزان، آب پاییز برای کشت بسیار مفید بود.

وی با توجه به اینکه باید تشکر کنیم از همه کسانی که تلاش کردند تا شادابی را به مردم اصفهان بازگردانند و کشاورزان و باغداران و دامداران را خوشحال کنند، ادامه داد: اما باید عده‌ای حواسشان جمع باشد که باز شدن آب نباید به عنوان مانور تبلیغاتی آنها قرار گرفته و حساب‌های دیگری غیر از واقعیت‌ها در نظرشان باشد.

سالک با تأکید بر اینکه این نکته مهم است که با توجه به بودجه خسارت کشاورزان که مبلغی در حدود 40 میلیارد تومان بابت خسارت کشاورزان اصفهان در اختیار مدیریت استان قرار دارد، هشدار داد: آب زاینده رود باید به گونه‌ای مدیریت شود که آب کشت پاییز کشاورزان تأمین شده و این نکته باید مورد دقت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما خوشحالیم از این بابت که آب روانه رودخانه زاینده رود شد، گفت: اما دغدغه داریم از اینکه نتوانیم برای پاییز که کشت اصلی کشاورزان است آبی را اختصاص دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم با اظهار امیدواری از اینکه که خداوند باران فراوانی را نازل کند که آب پشت سد از سیصد میلیون متر مکعب به یک میلیارد متر مکعب آب برسد، تا همه این مشکلات و معضلات به خوبی حل شود، اذعان کرد: می‌خواستم با این تذکر هم تشکر کنم و هم هشدار دهم که برخی افراد نخواهند از این موضوع استفاده دیگری کنند و هشدار بدهم به کسانی که مردم را تحریک می‌کرده و با استفاده از بعضی مسائل، سوژه بدست دشمنان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان شرق اصفهان از خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگرانند، تأکید کرد: ما خدمتگزار آنها بوده و دستشان را می‌فشاریم و می‌بوسیم و هوشیاری و بصیرتشان را آنقدر بالا می‌دانیم که دشمن نمی‌تواند استفاده سویی ببرد.

سالک خاطر نشان کرد: امیدواریم با یک وحدت رویه بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه و مطالبات رهبر معظم انقلاب باشیم.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول