اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خواستار شد

ضرورت مدیریت و همکاری مردم اصفهان در حفظ آب زاینده‌رود

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مردم با مدیریت صحیح می‌توانند نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت آن داشته باشند به گونه‌ای که همکاری تمام مردم برای حفظ آب در رودخانه زاینده‌رود ضروری است.

ضرورت مدیریت و همکاری مردم اصفهان در حفظ آب زاینده‌رود

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بخش صنعت، فضای سبز، کشاورزی و شرب از مصرف کنندگان کلان آب به شمار می‌روند که باید استفاده بهینه و به جا را همیشه رعایت کنند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی طرحی به نام الگوی کشت را تهیه کرده است که در آن شرایط زمین زراعی در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: در این الگو با هدف بهره‌وری بیشتر و جلوگیری از هدر رفت انرژی و در نظر گرفتن بهترین محصول برای کاشت در زمین به کشاورز پیشنهاد می‌شود و این طرح نقش بسزایی در صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: در بخش صنعت باید از پساب‌ها استفاده و فضای سبز نیز بهتر است به سیستم نوین آبیاری تجهیز شود تا از اتلاف آب جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: اطلاعیه‌هایی مبنی بر استفاده درست و صرفه جویی در مصرف آب در بخش شرب به مردم داده شده است زیرا مردم با مدیریت صحیح می‌توانند نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت آن داشته باشند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: بارندگی‌های خوبی در روزهای اخیر در سطح استان اصفهان شاهد بودیم و دهاقان 17 میلی‌متر، چوپانان 14 میلی‌متر و اردستان با 20 میلی‌متر بیشترین میزان بارش در استان را داشته‌اند و البته بارش‌ها سبب خنک‌تر شدن هوا نیز شده است که خود عاملی برای مصرف کم‌تر آب است.

وی گفت: در اردستان بارش خساراتی را نیز بر جای گذاشت که شامل وارد آمدن خساراتی به قنات‌ها و قطع ارتباط جاده‌ای برخی از روستاها شد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته در سطح استان اصفهان چندین بار ابرها توسط مرکز مطالعات بارورسازی ابرهای وزارت نیرو بارور شدند و در سال جدید با توجه به تاکید دولت مقدماتی برای باران‌زایی در جو پایین صورت گرفته است که با پیگیری‌های آب منطقه‌ای در استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول