اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه ملایر:

کمک به بودجه فرهنگی ملایر در اولویت است

فرماندار ویژه ملایر گفت: کمک به بودجه فرهنگی شهرستان یکی از اولویت‌های ما در سال جاری است و در این راستا نهادها و مدیران دستگاه‌ها باید تلاش لازم را داشته باشند.

کمک به بودجه فرهنگی ملایر در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی آزادبخت عصر امروز در کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان ملایر با اشاره به سفارش اسلام به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اظهار داشت: دانایی انسان در گرو مطالعه و داشتن علم و آگاهی است و در این راستا مطالعه می‌تواند برای انسان ثمرات خوبی را دربرداشته باشد.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در این راستا بیان کرد: کمک به بودجه فرهنگی شهرستان یکی از اولویت‌های ما در سال جاری است و در این راستا نهادها و مدیران دستگاه‌ها باید با کمک یکدیگر در این زمینه تلاش لازم را داشته باشند.

فرماندار ویژه ملایر بر همکاری مطلوب ادارات، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای شهرستان در راستای ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی و باز تأکید کرد و افزود: باید کتاب در دسترس مردم قرار گیرد و این امر به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به کار کارشناسانه و برنامه‌ریزی شده در راستای نهضت مطالعه مفید ابراز داشت: مسیر رشد کیفی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای توسعه مطالعه مفید، باید در دستورکار قرار گرفته و کتاب در دسترس مردم قرار گیرد و این امر به یک فرهنگ تبدیل شود.

آزادبخت اذعان داشت: نهضت مطالعه مفید در جامعه نیاز به زمان دارد و باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود و متولیان فرهنگی گام‌های مثبتی در این راستا بردارند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر نیز از وجود 16 کتابخانه عمومی در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: 165 هزار عنوان و 140 هزار نسخه کتاب در این تعداد کتابخانه شهرستان وجود دارد.

سیدمهدی آخشیک، سرانه مطالعه مفید در ملایر را 18 دقیقه عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی ملایر، این میزان سرانه در سطح شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی از عضویت بیش از 10 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی ملایر خبر داد و بیان داشت: تعداد عضویت افراد در کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال 85، حدود 30 درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ملایر در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل نیم درصد درآمد شهرداری ملایر، 420 میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی ملایر کمک شده است.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول