اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس صورت می‌گیرد

ساخت صحن جدید حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: در ساخت صحن جدید حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) ورود پیدا کرده‌ایم و به تدریج به سمت ساخت و ساز دیگر بخش‌های این حرم مطهر می‌رویم.

ساخت صحن جدید حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل حوزه شهردار این شهر، جابر مهدیار در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با شهردار شیراز اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های دین مقدس اسلام حفظ مقبره امامان (ع) بوده که هدف اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات سازندگی و مرمت آنها به عنوان یک نگاه اعتقادی است.

جابر مهدیار افزود: امروز به لحاظ بین‌المللی فضایی باز و امکانی مهیا شده تا شیعیان ایرانی بتوانند در بازسازی این اماکن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت 10 سال شرایط نامناسب حرم‌های مطهر تغییر یافته و اقدامات خوبی در زمینه بازسازی آنها صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: این ستاد علاوه بر فعالیت در زمینه بازسازی حرم‌های مطهر ائمه (ع) در کربلا، نجف، کاظمین، در زمینه ساخت درهای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) نیز ورود کرده است.

مهدیار گفت: در بحث ساخت صحن جدید حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز ورود پیدا کرده‌ایم و به تدریج به سمت ساخت و ساز دیگر بخش‌های این حرم مطهر می‌رویم.

در ادامه شهردار شیراز ابراز داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس تاکنون در زمینه بازسازی حرم‌های مطهر ائمه در خارج از کشور اقدامات بسیار خوبی انجام داده و می‌توان گفت که در این زمینه جزء استان‌های پیشرو کشور است.

علیرضا پاک فطرت ادامه داد: این‌گونه اقدامات صورت گرفته نیازمند معرفی و تبلیغات گسترده است تا جایگاه فارس و شیراز و مردم آن در این فعالیت‌ها بیش از پیش به همگان شناسانده شود.

این مسئول شهری اضافه کرد: تبلیغات فرا استانی که در زمینه کارهای صورت گرفته انجام می‌شود باید در سطح گسترده‌تری صورت گیرد.

شهردار شیراز ادامه داد: مردم فارس و شیراز مردمی مومن، دوستدار اهل بیت (ع)، ولایتمدار، خیر، پرتلاش و سخت‌کوش هستند که باید ویژگی‌ها و خصوصیات نیکوی آنان به همگان معرفی شود.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول