اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

شمار زائران شاه‌چراغ (ع) از مرز 6 میلیون نفر گذشت

مدیر آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: بر اساس آخرین آمار تا روز گذشته 6 میلیون و 191 هزار زائر و گردشگر مذهبی از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بازدید کرده‌اند.

شمار زائران شاه‌چراغ (ع) از مرز 6 میلیون نفر گذشت

سید محمدحسن دستغیب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با ارائه تسهیلات و خدمات به زائران و گردشگران مذهبی پیش‌بینی می‌شود تعداد بازدیدکنندگان از حرم‌های مطهر احمدی و محمدی افزایش یابد.

وی از اجرای طرح‌های عمرانی در حرم مطهر احمدی و محمدی خبر داد و افزود: این طرح‌ها شامل سالن جلسات فرهنگی مذهبی با گنجایش 2 هزار نفر و یک‌هزار و 100 متر مربع مساحت و 85 درصد پیشرفت فیزیکی، و رواق زیرزمین دارالذکر حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) با زیربنای یک‌هزار و 200 متر مربع زیربنا و گنجایش یک‌هزار و 500 زائر و 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

مدیر آستان احمدی و محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال روزافزون زائران و شهروندان شیراز، اقدام به احداث ساختمان دارالقرآن در حرم مطهر احمدی و محمدی شده است.

دستغیب در ادامه تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک‌هزار و 200 متر مربع و زیربنای 2 هزار متر مربع از سال گذشته آغاز شده و در صورت تامین اعتبار در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول اذعان داشت: احداث صحن شمال شرقی مجاور بارگاه حضرت سید میرمحمدبن موسی (ع) به مساحت 4 هزار متر مربع، پروژه دارالضیافه با 3 هزار متر مربع در سه طبقه و 60 درصد پیشرفت فیزیکی برای اطعام تبرکی این آستان مقدس و رواق کوثر از دیگر برنامه‌های عمرانی حرم مطهر است.

انتهای پیام/‌2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول