اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کرمان خبر داد

نام‌نویسی 589 داوطلب شورای شهر و روستا در کرمان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: 589 داوطلب شورای شهر و روستا تا ساعت 15 امروز در فرمانداری‌ها، ‌بخشداری‌ها و دفاتر پیشخوان ثبت‌نام کرده‌اند.

نام‌نویسی 589 داوطلب شورای شهر و روستا در کرمان

جواد کمالی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از روز گذشته و همزمان با آغاز نام‌نویسی داوطلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا تا ساعت 15 امروز 589 داوطلب در استان کرمان نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: 459 نفر از داوطلبان شورای شهر و روستا در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و 130 نفر در دفاتر پیشخوان عملیات ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند که ثبت‌نام آن‌ها هنوز قطعی نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: روند ثبت‌نام کاندیداها به نحو مطلوبی در استان کرمان در حال برگزاری است و کاندیداها باید در زمان تعیین شده برای ثبت‌نام اقدام کنند.

کمالی عنوان کرد: از مجموع 459 نفر از داوطلبان ثبت‌نام شده در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان کرمان، 435 نفر مرد و 24 نفر زن هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون 35 نفر در ارزوئیه، 57 نفر در انار، هفت نفر در بردسیر، 29 نفر در بم، 44 نفر در جیرفت، هشت نفر در رابر، 10 نفر در راور، 40 نفر در رفسنجان، 16 نفر در رودبار جنوب، شش نفر در ریگان، 39 نفر در زرند و 75 نفر در سیرجان نام‌نویسی کرده‌اند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان از نام‌نویسی سه نفر در شهر بابک، شش نفر در عنبرآباد، یک نفر در فاریاب، یک نفر در انار، 14 نفر در فهرج، شش نفر در قلعه‌گنج، 47 نفر در کرمان، سه نفر در کوهبنان، شش نفر در منوجان و یک نفر در نرماشیر خبر داد.

کمالی به بیان تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و گفت: در روستاهای یک‌هزار و 500 نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل و در روستاهای بیش از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل وارد شوراها می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت، پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل و در شهرهای 50 تا 100 هزار نفر جمعیت هم 9 نفر عضو اصلی و چهار نفر عضو علی‌البدل وارد شوراها می‌شوند.

کمالی تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل در شهرهای 100 تا 200 هزار نفر جمعیت را 11 نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی‌البدل، شهرهای 200 تا 500 هزار نفر 13 نفر عضو اصلی و شش نفر عضو علی‌البدل و شهرهای 500 هزار تا یک میلیون نفر جمعیت را 15 نفر عضو اصلی و هفت نفر عضو علی‌البدل اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرهای یک تا دو میلیون نفر جمعیت، 21 نفر عضو اصلی و هشت نفر عضو علی‌البدل، شهرهای بیش از دو میلیون نفر جمعیت 25 نفر عضو اصلی و 10 نفر عضو علی‌البدل و در تهران 31 نفر عضو اصلی و 12 نفر عضو علی‌البدل وارد شوراهای اسلامی می‌شوند.

این مسئول به بیان زمانبندی انتخابات پرداخت و افزود: در 17 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز می‌شود و تا پنج روز ادامه دارد.

کمالی تصریح کرد: اسامی کاندیداهای تأیید شده در روز یکم خردادماه سال‌جاری اعلام می‌شود و کاندیداها از سوم خرداد ماه تا 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات می‌توانند به امر تبلیغات بپردازند.

وی زمان نام‌نویسی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را 26 فروردین‌ماه سال‌جاری اعلام کرد و گفت: از 13 تا 15 خردادماه، انتشار آگهی اسامی کاندیداها صورت می‌گیرد و تبلیغات کاندیداها هم از 16 خردادماه آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات ادامه دارد.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول