اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح ترافیک شیراز دوباره گرفتار اما و اگر شد

شورای شهر بر مصوبه خود اصرار کرد

در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر شیراز، اجرای طرح ترافیک با اما و اگرهایی مواجه شد اما با رای اکثریت اعضای شورای این شهر بر اجرای آن از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکید شد.

شورای شهر بر مصوبه خود اصرار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز عصر امروز در ابتدای جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با بیان مواردی خواستار به تعویق افتادن اجرای طرح ترافیک شیراز شد و اظهار داشت: شهرداری برای اجرای این طرح زحمت بسیاری کشیده و حتی زمان اجرا را بر روی قبوض تلفن درج کرده، نیرو جذب شده، تجهیزات و دوربین نصب و پارکینگ احداث شد و تنها چهار مورد باید اجرا شود تا شورای ترافیک کشور زمان مورد نظر را تصویب کند.

حسام قلعه دار اضافه کرد: در جلسات با فرمانده انتظامی استان فارس ایشان بیان کردند که شهرداری سیاست‌گذار و نیروی انتظامی مجری است.

وی خاطرنشان کرد: برای این طرح خیابان زند نیاز به آسفالت مجدد دارد که باید صبر کنیم تا اختلاف دمای فعلی با روزهای گرم حداقل شود و تا نخستین روز اردیبهشت‌ماه جاری تنها روکش آسفالت میسر است.

شهرداری پاسخگوی تاخیر اجرای طرح است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز ابراز داشت: اجرای طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در یک زمان صبح تا سه بعد از ظهر مورد تصویب شورای شهر و تاکید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، استانداری و نیروی انتظامی فارس قرار گرفته است.

احمد رضا نقیب زاده افزود: اگر همچنان این طرح در تاریخ وعده داده شده اجرایی نشود باید مسئولان پاسخگوی شرایط ایجاد شده در شهر و اعصاب خرد شده شهروندان باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح ترافیک بعد از تهران در قم، مشهد، تبریز و کرمانشاه در حال اجرا است و اگر باز نیز این طرح اجرا نشود باید در دلسوزی مسئولان نسبت به شهر شیراز و شهروندان آن تشکیک کرد.

طرح ترافیک را تعطیل کنید، خلاص

دیگر عضو شورای شهر شیراز در واکنش به سخنان قلعه‌دار گفت: هزینه گزافی از شهرداری برای مطالعات طرح، آموزش و اطلاع‌رسانی، پارکینگ روباز و روبسته، دوربین، اوراق مشارکت و ... طرح ترافیک اختصاص یافته است.

مظفر مختاری افزود: چند سال است که تمام اعضای شورا، رسانه‌ها و مردم درگیر این طرح هستند، شهرداری اعلام کرد زیرساخت آماده است، موافقت استاندار به سختی کسب شد و اگر قرار باشد این‌بار اجرا نشود بهتر است کار به کل تعطیل شود.

وی ادامه داد: 7 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و یک‌بار می‌گویند شورای ترافیک اجازه نداده، یک‌بار عنوان شد نیروی انتظامی مخالفت کرده، زیرساخت آماده و موافقت نیروی انتظامی کسب شد و حالا دوباره این سخنان مطرح می‌شود بنابراین بهتر بود چند سال مردم را معطل نمی‌‌گذاشتید و از ابتدا سخن مخالفان را قبول می‌کردید که زیرساخت ندارید.

این حرف‌ها بهانه است

محمد حق‌نگر دیگر عضو شورای شهر شیراز در این زمینه گفت: امروز که 26 فروردین ماه است اعلام می‌شود که باید روکش آسفالت شود، آسفالت ضرورت ندارد و بهانه است، نرده‌گذاری را صورت دهید تا کار از ابتدای اردیبهشت انجام شود.

احمد‌رضا نقیب‌زاده رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا دوباره به اظهار نظر پرداخت و بیان کرد: شهرداری بنای راه افتادن طرح ترافیک را ندارد و این طرح با این عظمت و این میزان کار و انرژی باید به دلیل اختلاف دمای آسفالت همچنان مسکوت بماند در حالی که مجوز وزارت کشور به سادگی گرفته می‌شود.

همان که گفته تاخیر بیاندازید، پاسخ مردم را بدهد

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز که در این جلسه به اظهار نظر پرداخت، حجت الاسلام عبدالرسول میری بود.

وی ابراز داشت: همان کسی که صحبت تاخیر را مطرح کرده باید پاسخ مردم را بدهد که اجرای این طرح اگر به زمان انتخابات بیافتد به زودی اجرا نمی‌شود.

میری افزود: همان‌گونه که از ابتدا پیش‌بینی شده بود این امکان وجود دارد که در نخستین گام فاز اولیه طرح زوج و فرد به صورت ارشادی اجرا و به تدریج کامل شود.

از نیروی انتظامی برنامه مدون بخواهید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز در پاسخ به این انتقادات اظهار داشت: شما به گونه‌ای سخن می‌گویید گویی که شهرداری مقصر این ماجرا است در حالی که ما شاکی هستیم، متهم نیستیم.

حسام قلعه‌دار بیان کرد: ما بیست و دوم اسفند ماه سال گذشته مصوبه شورا را برای وزارت کشور ارسال کردیم و تنها زمان شروع طرح منوط به تایید آنها اعلام شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز اگر نیروی انتظامی برنامه اجرایی خود را ارائه دهد ما کار را آغاز می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این زمینه به جلسه‌ای اشاره کرد که با حضور خبرنگاران و فرمانده نیروی انتظامی استان فارس برگزار شد.

علی زحمتکش گفت: در جلسه مشترک با سردار سیروس سجادیان زمانی خبرنگاران از زمان اجرای طرح پرسیدند بنده گفتم تا بیست و دوم بهمن ماه اما فرمانده نیروی انتظامی بیان کردند این زمان دیر است و زودتر از این می‌توان طرح را اجرا کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مورد اظهار داشت: این طرح در این زمان اجرا نمی‌شود، زیرساخت آماده نیست و اگر طرح اجرا شود اعتراضات آغاز شده و مشکلات شروع می‌شود.

شبیر زارع خفری افزود: تعداد وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شیراز همان است که سال گذشته بوده و باید اجرای این طرح به بعد از انتخابات موکول شود.

به گزارش فارس، در پایان این مباحث اکثریت شورا همچنان بر مصوبه پیشین اصرار ورزیده و اجرای طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت ماه امسال را مصوب کردند.

بیش از دو سال است که شهروندان شیرازی با سخنان و اظهارنظرهای مختلف و متضاد مسئولان مربوطه و بهانه‌جویی‌هایی که هرکدام منشا ویژه خود را دارد، دچار سردرگمی و تردید شده‌اند.

ساکنان محدوده مرکزی کلان‌شهر شیراز که درگیر با انواع آلودگی‌های صوتی و هوایی هستند، در اظهارنظرهای خود بیشتر بیان می‌کنند که شهرداری در اجرای این طرح لازم و ضروری نگاه انتفاعی دارد و قرار است که اوضاع و احوال ترافیک شهر همین باشد اما در این میانه با فروش مجوزهای گوناگون تردد در این محدوده سردرگم و گرفتار، تنها جیب شهرداری این شهر پر می‌‌شود.

انتهای پیام/2448/ق‌40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول