اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم اعلام کرد

افزایش اعضای شورای شهر قم در دوره چهارم به 21 نفر

فرماندار قم گفت: در شهرهایی که بالای یک میلیون نفر جمعیت دارند، 21 نفر عضو اصلی و هشت نفر علی‌البدل انتخاب می‌شوند، تعداد اعضای شورای شهر قم برای این دوره از انتخابات نیز 21 نفر خواهد بود.

افزایش اعضای شورای شهر قم در دوره چهارم به 21 نفر

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام انتخاب متقاضیان ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: ثبت‌نام متقاضیان از ساعت هشت امروز شروع شده و تا پایان وقت اداری اول اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی از تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات با حضور معتمدین شهر خبر داد و گفت: در این هیئت هشت نفر عضو اصلی به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس ثبت احوال استان قم به عنوان اعضای اداری و فرماندار قم به عنوان رئیس هیئت اجرایی حضور دارند.

فرماندار قم در مورد شرایط متقاضیان گفت: در شهر قم با توجه به قانون، ثبت‌نام کنندگان باید حداقل مدرک کارشناسی و در شهرهای جعفریه، قنوات، کهک و دستجرد حداقل فوق دیپلم را دارا باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در انتخابات شوراها در روستاهای بالای 200 خانوار باید حداقل مدرک دیپلم و در روستاهای کوچک تنها سواد خواندن و نوشتن داشته باشند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: پس از ارسال اسامی کاندیداها و سوابق آنها به وزارت کشور و دریافت پاسخ استعلامات، بررسی صلاحیت‌ها از 12 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

وی به تغییرات صورت گرفته در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد اعضای شورای اسلامی شهر در قم با توجه به کلانشهر بودن آن، از 9 نفر به 21 نفر افزایش خواهد یافت.

فرماندار قم تصریح کرد: در شهرهایی که بالای یک میلیون نفر جمعیت دارند، 21 نفر عضو اصلی و هشت نفر علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/78001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول