اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته

رکورد گازرسانی به روستاهای استان مرکزی شکسته شد

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی از شکسته شدن رکورد گازرسانی به روستاها در استان مرکزی طی سال گذشته خبر داد.

رکورد گازرسانی به روستاهای استان مرکزی شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، محسن کهوند با اشاره به اینکه تعداد مشترکین این شرکت تا پایان سال گذشته به 428 هزار و 918 مشترک رسیده است، گفت: با تلاش کارکنان شرکت گاز استان مرکزی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 37 هزار و 83 مشترک جدید در بخش‌های مختلف خانگی و تجاری جذب این شرکت شدند که از این تعداد، 19 هزار و 542 مشترک در شهرها و 17 هزار و 541 مشترک در روستاها هستند.

وی تصریح کرد: تعداد روستاهای گازدار شده در استان مرکزی در سال گذشته بی‌سابقه‌ترین آمار از ابتدای تأسیس شرکت تاکنون بوده است به طوریکه علی‌رغم کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق روستایی استان مرکزی به 121 روستا در استان مرکزی طی سال گذشته گازرسانی صورت گرفته که قریب به 10 هزار خانوار روستایی در این 121 روستا ساکن هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: در حال حاضر صددرصد از جمعیت شهری استان مرکزی و همچنین 85 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در سال گذشته با احتساب 121 روستا گازرسانی شده تعداد روستاهای گازدار استان مرکزی به 665 روستا رسیده است.

کهوند تصریح کرد: در سال گذشته، 697 هزار و 400 متر شبکه گاز در سطح استان مرکزی نصب و اجرا شده که با این وجود کل شبکه گاز در سطح استان مرکزی به هفت هزار و 597 کیلومتر رسیده است و کل انشعابات گاز نصب شده تاکنون، 242 هزار و 222 مورد است که از این تعداد انشعاب، 16 هزار و 318 مورد در سال گذشته نصب شده است.

وی میزان جذب بودجه عمرانی و جاری شرکت گاز استان مرکزی را طی سال گذشته، 510 میلیارد ریال برشمرد و گفت: در سال گذشته چهار میلیارد و 603 میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مرکزی در بخش‌های مختلف مصرف شده است که از این میزان 19 درصد در بخش نیروگاه حرارتی که معادل 889 میلیون متر مکعب است، 52 درصد در بخش صنایع که معادل دو میلیارد و 371 میلیون متر مکعب است و 29 درصد در بخش خانگی و تجاری که معادل یک میلیارد و 343 میلیون متر مکعب است به مصرف رسیده است.

انتهای پیام/87006/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول