اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس:

مولفه‌های بودجه 92 شفاف نیست

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه تنظیم بودجه 92 گفت: مولفه‌ها و ویژگی‌های بودجه 92 شفاف نیست.

مولفه‌های بودجه 92 شفاف نیست

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با انتقاد از نحوه تنظیم بودجه 92، اظهار داشت: نظام بودجه‌ریزی کشور باید توجیه می‌کرد که مولفه‌های بودجه سال‌جاری در راستای کاهش تورم باشد.

وی با بیان اینکه رشد مثبت بودجه منجر به افزایش رشد تورم می‌شود، افزود: در این راستا باید بودجه‌ریزان کشور توضیح بدهند که رشد 55 درصدی بودجه چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

جلیل، کنترل تورم و رونق‌بخشی به رشد و اشتغال را مهم‌ترین هدف بودجه‌ریزان کشور برشمرد و گفت: در حالی که باید هدف اصلی بودجه‌ریزان کنترل تورم و رونق‌بخشی به تولید باشد اما متاسفانه این هدف در بودجه 92 به درستی دیده نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مولفه‌های بودجه 92 شفاف نیست، ادامه داد: در بودجه 92 از یک سو شاهد رشد منفی اعتبارات عمرانی و تملک دارایی هستیم و از سوی دیگر این بودجه توقع حقوق‌بگیران دولت را بالا برده و به رشد تورم در کشور کمک می‌کند.

جلیل با بیان اینکه در نظام بودجه‌ریزی باید منابع و مصارف بودجه شفاف باشد، تصریح کرد: این امر سبب می‎شود که بتوان منابع و مصارف را به درستی مدیریت کرد و عدم مغایرت آن با اصول قانون اساسی و شورای نگهبان را با دقت تحت نظر داشت که این نقایص در بودجه سال 92 نمایان است.

وی اذعان داشت: در حالی کارشناسان اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را برای اقتصاد کشور مفید نمی‌دانند ولی متولیان بودجه 92 اصرار بر آن دارند و قصد به هدر دادن وقت دستگاه‌های نظارتی و منابع کشور را دارند.

نماینده مردم لردگان د مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ و تقویت مصالح نظام تاکید کرد و گفت: حفظ و تقویت مصالح مردم و نظام یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که در تدوین بودجه باید به شدت مورد توجه قرار گیرد در حالی که این موضوع در بودجه 92 نادیده گرفته شده است.

جلیل با بیان اینکه یکی از کلیدی‌ترین سیاست‌های کلان نظام، عدم وابستگی به منابع درآمد نفتی است، خاطرنشان کرد: با بررسی بودجه 92 می‌توان به این نتیجه رسید که این موضوع در بودجه 92 در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی ایران نزدیک به صفر است و با این بودجه تنظیم شده نمی‌توان اقتصاد مریض کشور که پایه‌های آن سست و لرزان است را تقویت کرد.

اتتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول