اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین ایستگاه لیگ آزادگان

پاس برای آبروداری فوتبال همدان به یاسوج می‌رود

هفته بیست و ششم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (لیگ آزادگان) امروز به پایان می‌رسد و تیم پاس همدان برای تصاحب جایگاه سومی این دوره از بازی‌ها در یاسوج به مصاف تیم شهرداری این شهر می‌رود.

پاس برای آبروداری فوتبال همدان به یاسوج می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آخرین ایستگاه رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (لیگ آزادگان) در گروه ب این مسابقات امروز با انجام هفت بازی در نقاط مختلف کشورمان انجام و رسماً پرونده مسابقات دوره‌ای که به صورت رفت و برگشت و با حضور 28 تیم برگزار می‌شد بسته می‌شود.

بر اساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان، امسال 2.5 تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود و 4.5 تیم از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ دسته اول به لیگ دسته دو سقوط و چهار تیم از لیگ دسته دو به لیگ دسته اول صعود می‌کنند و فصل آینده رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد.

این موضوع باعث شده تا پنج تیم بالای جدول این رقابت‌ها برای رسیدن به سهمیه صعود مستقیم و یا حداقل رسیدن به دیدار پلی‌آف و کسب نیم سهمیه از هیچ کاری کوتاهی نکنند.

تیم فوتبال پاس همدان که در فصل فوتبال امسال بیشترین حواشی را با خود داشته است شاهد حضور سه مربی از ابتدای فصل بر روی نیمکت خود بوده است.

سبزپوشان فصل را با هدایت وینگو بگوویچ آغاز کردند اما هفته چهاردهم پیرمرد کروات فوتبال ایران با بهانه مشکلات خانوادگی از پاس جدا شد تا در مسابقه شهرداری بندرعباس مجتبی خورشیدی سرمربی موقت سبزپوشان همدانی شود.

25 دی ماه با تصمیم کادر مدیریتی و تأیید اعضای هیئت مدیره امید طیری که در سابقه کار خود سرمربیگری تیم فوتبال شیرین فراز کرمانشاه در فصل قبل و همچنین کمک‌مربی تیم‌های مس کرمان و استقلال تهران دستیار امیر قلعه‌نویی بوده و در فصول قبل در تیم‌های صنعت نفت آبادان و صبای قم نیز به عنوان مربی در کارنامه خود داشت به عنوان سرمربی‌گری تیم شهر پدریش انتخاب شد.

سرمربی جدید سبزپوشان 11 هفته فرصت داشت تا تیم با سابقه درخشان پاس را به لیگ برتر برگرداند اما تیمی را تحویل گرفت که در 14 هفته با هشت برد و شش باخت 24 امتیازی و با سقوطی آزاد در رده پنجم جا خوش کرده بود.

10 هفته‌ای که طیری سکاندار پاس شد با پنج پیروزی، سه شکست و دو تساوی کارنامه نسبتاً قابل قبولی داشت اما اتفاقات غیر فوتبالی دست‌بردار از سر فوتبال ایران نیست و امسال قضیه تیم برق شیراز باعث شد تا اتفاقات زیادی در هفته‌های پایانی لیگ بیفتد و سرنوشت تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر و دیدار پلی‌آف جور دیگر رقم بخورد.

در هفته بیست و سوم تیم برق شیراز از رویارویی برابر تیم‌های شهرداری تبریز و سایپای شمال خودداری کرد که طبق قانون و آیین‌نامه سازمان لیگ یک باید این تیم از جدول کنار گذاشته می‌شد اما اعلام حکم این تیم بعد از حدود یک ماه آن هم بعد از مشخص شدن وضعیت بازی‌های این گروه سئوال‌برانگیز شده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از مشخص شدن نتایج کامل هفته 25 در یک اقدام عجیب، رأی باشگاه برق شیراز را اعلام کرد که بنا بر این حکم تمام بازی‌های برق شیراز از هفته 23 سه بر صفر به سود حریفان اعلام شد و باعث شد تا تیم شهرداری تبریز و استقلال صنعتی خوزستان کاندیدای قهرمانی و صعود به لیگ برتر و حضور در دیدار پلی‌آف شوند.

با این اوضاعی که آقایان در خیابان سئول تهران برای فوتبال ایران تصمیم‌گیری کردند عملاً سه تیم پاس همدان، شهرداری یاسوج و راهیان کرمانشاه شانسی برای صعود ندارند در لیگ برتر و دیدار پلی‌آف از دست برود و با بی‌انگیزگی هفته پایانی را برابر حریفان به میدان می‌روند.

تیم فوتبال پاس در حالی در هفته پایانی این رقابت‌ها به مصاف تیم پرطرفدار شهرداری یاسوج خواهد رفت که به گفته کادر فنی این تیم فقط برای کسب و حفظ نام بزرگ پاس و آبروی فوتبال همدان برای برد و پیروزی به میدان خواهد رفت.

در دیگر دیدارهای که در این گروه از حساسیت بالایی برخوردار هستند مصاف دو تیم شهرداری تبریز و راهیان کرمانشاه، جدال تماشایی استقلال صنعتی خوزستان و فولاد یزد خواهد بود که دو تیم مدعی شهرداری و استقلال برای صعود مستقیم و یا رسیدن به پلی‌آف استرس زیادی را باید متحمل شوند.

فارغ از هر نتیجه‌ای که برای سبزپوشان همدانی رقم بخورد در صورتی که پاس در همدان ماندنی شود و مسئولان این استان توانایی تیم‌داری را داشته باشند امید طیری قطعاً سرمربی این تیم خواهد بود و با توجه به عقد قرارداد یک سال و نیم این مربی وی به دنبال بستن تیمی خوب با نظر کادر فنی که خودش انتخاب می‌کند داعیه صعود به لیگ برتر سال آینده را داشته باشد.

بر اساس اعلام دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، دیدار پاس همدان با شهرداری یاسوج سه‌شنبه 27 فروردین ماه ساعت 16:30 در ورزشگاه تختی یاسوج برگزار خواهد شد که بر این اعلام پیمان فرخی‌مهر داور وسط، بهروز برون و رضا قیم کمک‌داور ایمان کهیش داور چهارم قضاوت این دیدار را بر عهده دارند و همچنین نظارت این دیدار بر عهده عبدالرسول استادزاده است.

با توجه به حساسیت بالای این بازی و علاقه‌مندی مردم همدان شبکه استانی همدان این بازی را به صورت مستقیم و همزمان با شبکه استانی یاسوج پخش خواهد کرد.

تا یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) تیم‌های فوتبال شهرداری یاسوج و پاس همدان با کسب 42 امتیاز مساوی به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم قرار دارند و به دلیل تفاضل گل 12 و شش مثبت همسایه جدولی هستند.

===========

فرشید گل‌محمدی

===========

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول