اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره بین‏‌المللی میلاد کوثر:

دبیرخانه دائمی جشنواره بانوان آسمانی راه‎اندازی می‎شود / افتتاح جشنواره میلاد کوثر در تالار وحدت

دبیر نخستین جشنواره بین‏المللی کوثر گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی کوثر روز سوم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار می‎شود.

دبیرخانه دائمی جشنواره بانوان آسمانی راه‎اندازی می‎شود / افتتاح جشنواره میلاد کوثر در تالار وحدت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عفت شریعتی صبح امروز در سومین جلسه ستاد اجرایی جشنواره بین‌المللی کوثر در مشهد اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تلاش بر این بوده که این مراسم از نظر کیفی و کمی سطح بالایی داشته باشد و مطلعی برای آغاز جشنواره بین‌المللی کوثر در مشهد مقدس و نیز جشن‌های ولادت حضرت زهرا(س) و مراسم هفته زن در سراسر کشور باشد.

مشاور امور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) فقط حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) را به عنوان پاره تن خود معرفی فرموده‌اند، افزود: پس از تصویب طرح جشنواره با توجه به ولایی بودن مشهد مقدس، ترجیح و اولویت ما برای برگزاری جشنواره کوثر در مشهد بود که از سویی به واسطه مضجع شریف رضوی(ع) شهر ولایت و شهر اهل‌بیت محسوب می‌شد و از سویی مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی بود و هدایت و تسری فعالیت‌های دینی از این شهر بیش از پیش اهمیت دارد.

وی برگزاری موفق جشنواره‌های استانی کوثر در دو سال گذشته را ستود و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره عظیم ولایی در تمامی بخش‌های مختلف خود بتواند نقش ماندگار و ارزشمندی از نظر کمی و کیفی از خود به جای گذارد.

مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حماسه سیاسی و اقتصادی حضرت زهرا(س) باید الگوی  همگان قرار گیرد، افزود: در بعد سیاسی خوشبختانه نزدیکی به انتخابات و شور و شعور مردم در این رابطه خود حماسه سیاسی خلق می‎کند، بنابراین باید تلاش کنیم در بعد اقتصادی، ابعاد حماسه اقتصادی حضرت زهرا(س) را برای مردم روشن کنیم و الگوی شایسته‌ای از این نظر در مقابل دیدگان همه به ویژه در منظر خانواده‌ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: سال 92 باید سال پیروزی و سربلندی ملت ایران هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی باشد.

شریعتی ادامه داد: باید راهکارهایی که در سیره و سبک زندگی آن حضرت وجود دارد و به مدد آن می‎توان خانواده‌ها را در مقابل آسیب‎های اقتصادی و تحریم‎های خارجی حفظ کرد را استخراج و به عنوان الگوی تمام عیار در این زمینه قرار داد.

وی گفت: به زودی دبیرخانه دائمی جشنواره بانوان آسمانی دفتر امور زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‎اندازی می‎شود.

شریعتی افزود: پس از برگزاری جشنواره بانوی فضیلت حضرت خدیجه(س)، با موافقت وزیر فرهنگ، دبیرخانه جشنواره‎های بانوان آسمانی در محل وزارت ارشاد تشکیل می‎شود.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول