اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل مطرح کرد

3279 نفر منتخب شوراهای روستا/راهیابی 150 نفر به شوراهای شهرها در اردبیل

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل و رئیس ستاد انتخابات این استان گفت: در بیش از یک‌هزار و 34 روستای بالای 20 خانوار و حدود 100 نفر جمعیت از بین شرکت‌کنندگان 3 هزار و 279 برگزیده مردمی راهی پارلمان محلی می‌شوند.

3279 نفر منتخب شوراهای روستا/راهیابی 150 نفر به شوراهای شهرها در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز عصر امروز در جریان بازدید از برخی حوزه‌های ثبت‌نامی برای کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در اردبیل اظهار داشت: با آغاز ثبت‌نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شاهد حضور و ثبت‌نام تعدادی از داوطلبان بودیم که این ثبت‌نام تا آخر وقت اداری یکم اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 26 قانون انتخابات شوراهای اسلامی افراد ثبت‌نام شده برای عضویت در شوراها باید شرایطی را دارا باشند، تصریح کرد:‌ اولین شرط تابعیت کشور ایران، داشتن حداقل سن 25 سال، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه و برخی شاخصه‌های عمومی دیگر است که باید از این برجستگی‌ها برخوردار باشند.

دستباز خاطرنشان کرد: در کنار آن افرادی که برای عضویت در شوراهای روستا تا 200 خانوار کاندیدا می‌شوند باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشند و بالاتر از آن باید از مدرک دیپلم برخوردار بوده و در شهرها نیز تا 20 هزار نفر باید مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر از آن حداقل لیسانس را داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا از صبح امروز 26 فروردین فرصت ثبت‌نام دارند و این تاریخ تا یکم اردیبهشت ماه به طول می‌انجامد که نامزدها می‌توانند در 29 بخشداری و 10 فرمانداری استان اردبیل ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: ما در استان اردبیل 26 شهر داریم که در مجموع 150 نفر در این 26 شهر به عنوان منتخب مردم راهی پارلمان محلی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: در یک‌هزار و 34 روستای بالای 20 خانوار نیز بیش از 3 هزار و 279 نفر به عضویت شوراهای شهر و روستا در می‌آیند.

دستباز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی روستاها برای ثبت‌نام می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت نیز مراجعه و با دریافت کد رهگیری به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: در برخی از شهرها و بخش‌ها تعداد راه‌‌یافتگان به پارلمان محلی افزایش یافته به طوریکه در مرکز استان این تعداد به حدود 13 نفر می‌رسد.

البته ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در سایر شهرها نیز آغاز شده و فرمانداری‌ها با تمام توان نیروهای متخصص در این حوزه سعی می‌کنند در خدمت داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باشند که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62001‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول