اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت

فشارخون بروجنی‌ها اندازه‌گیری شد

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان بروجن گفت: فشار خون یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان اندازه‌گیری شد.

فشارخون بروجنی‌ها اندازه‌گیری شد

مرضیه خلیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: همزمان با هفته سلامت در اجرای طرح پایگاه سلامت شهری، فشار خون یک‌هزار و 500 نفر از شهروندان شهر نقنه و کارمندان ادارات بروجن اندازه‌گیری شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا، کنترل و پیشگیری بیماری فشارخون در بین افراد بالای 30 سال و ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه است.

خلیل‌زاده با بیان اینکه پیشگیری و کنترل فشار خون بالا فرد را در برابر بیماری‌های مزمن ایمن می‌کند، گفت: در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از مردم از عوارض ناشی از فشار خون بالا رنج می‎برند و این در حالی است که بخش عمده‌ای از مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری خود مطلع نیستند.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان بروجن ادامه داد: فشار خون بالا زمانی اتفاق می‌افتد که خون نسبت به حالت طبیعی فشار بیشتری بر دیواره رگ‌ها وارد کند، عموم مردم فشار خون بالا را به اشتباه فشار خون می‌گویند.

وی اذعان داشت: فشار خون بالا می‌تواند فشاری بیش از حد معمول به قلب، کلیه‌ها و رگ‌های خونی وارد کند که ممکن است بعدا احتمال بروز مشکلات قلبی را در فرد افزایش دهد.

خلیل‌زاده با تأکید بر اینکه درمان فشار خون بالا همانند یک سیاست تضمینی برای سلامت آینده افراد است، گفت: هر چه فشار خون بیمار بهتر کنترل شود، شانس بیشتری برای زنده ماندن تا سنین بالاتر خواهد داشت.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول