اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات میان‌دوره‌ای تویسرکان:

29 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تویسرکان نام‌نویسی کردند

رئیس‌ هیئت نظارت بر انتخابات میاندوره‌ای مجلس و انتخابات ریاست جمهوری در تویسرکان گفت: 29 داوطلب نمایندگی مجلس میاندوره‌ای در حوزه انتخابیه شهرستان تویسرکان ثبت‌نام کردند.

29 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه تویسرکان نام‌نویسی کردند

واسع سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از تویسرکان، اظهار داشت: در فرصت مقرر 17 تا 23 فروردین سال جاری 29 داوطلب نمایندگی مجلس میاندوره‌ای در حوزه انتخابیه شهرستان تویسرکان ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه 20 نفر از داوطلبان در شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: 9 نفر از طریق وزرات کشور برای نمایندگی مجلس میاندوره‌ای شورای اسلامی حوزه انتخابیه تویسرکان داوطلب و ثبت نام کردند.

رئیس‌ هیئت نظارت میاندوره‌ای مجلس و انتخابات ریاست جمهوری در تویسرکان، ابراز کرد: هیئت نظارت بر اساس نظارت استصوابی شورای نگهبان از بدو ثبت نام تا پایان اعلام نتیجه انتخابات باید نقش خود را در راستایی حسن انجام انتخابات به نحو احسن ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های‌ لازم و ضروری بر اساس برنامه زمان‌بند‌ی شده و مدون با هدف اجرایی شدن هر چه بهتر انتخابات به ناظران داده خواهد شد.

سوری ابراز داشت: عوامل هیئت اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یکی هستند، با این تفاوت که تعداد اعضای هیئت اجرائی مجلس 11 نفر بوده و امسال با توجه انتخابات ریاست جمهوری با عضویت دادستان و دادگستری در هیئت اجرایی به 13 نفر افزایش می‌یابد.

وی در ادامه سخنانش درباره بازه زمانی تعیین صلاحیت‌ها، اظهار داشت: از پایان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس میان‌دوره‌‌ای هیئت اجرایی فرصت دارد با تحقیقات، بررسی‌های لازم و استعلام که از طریق منابع پنج‌گانه از سوی وزرات کشور به دست می‌آید، راجع‌ به صلاحیت و احراز صلاحیت با حضور اعضای شورای هیئت نظارت شهرستان بدون حق رأی بررسی لازم را داشته باشد.

رئیس‌ هیئت نظارت میاندوره‌ای مجلس و انتخابات ریاست جمهوری در تویسرکان، افزود: از پایان زمان ثبت نام حداکثر تا 10 روز آینده هیئت نظارت استان نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت شهرستان نیز چهار روز بر اساس ضوابط و زمان‌بندی خاصی که اعلام شده به شکایاتی که از طرف هیئت اجرایی شهرستان رد شده رسیدگی کند و نتیجه را ارائه دهد، افزود: هیئت نظارت استان هم هفت روز فرصت دارد در خصوص همه کاندیداهایی که در شهرستان رد و یا مورد قبول هیئت اجرایی بودند، با توافق هیئت مرکزی نظر خود را به فرمانداری حوزه انتخابیه اعلام ‌کند، در مجموع 21 روز اعلام نتیجه هیئت مرکزی توسط فرمانداری به کاندیداها زمان می‌برد.

سوری در پایان با تأکید بر اینکه هیچ‌یک از کاندیداها تا زمان قانونی، به صورت علنی حق تبلیغ ندارند، تصریح کرد: کاندیداها می‌توانند بدون استفاده از امکانات دولتی در محافل خصوصی، خود، اهداف و برنامه‌های خود را معرفی کنند. 

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول