اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت:

حجاب سند اجتماعی بودن زن است

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به مقام و منزلت زن در اسلام گفت: حجاب سند اجتماعی بودن زن است و از او در مقابل نگاه‌های هوس برانگیز حفاظت می‌کند.

حجاب سند اجتماعی بودن زن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) در یادواره 409 شهید شهرستان شاهین شهر اظهار کرد: یاد و خاطره شهیدان و سرداران هشت سال دفاع مقدس سبب بیمه شدن شیعیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا، سرافراز و سربلند بوده و در همه‌ صحنه‌ها حضور دارند، افزود: ما همیشه مدیون جان‌فشانی‌های شهدا و خانواده‌های ارزشی آنها هستیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: شهدا در قیامت با اولیا و صالحان همراه هستند و وظیفه ما حفظ دستاوردهای شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر آن‌هاست.

وی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س)، تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) چند گوهر گرانبها را در کنار خود قرار داد.

وی گفت: گوهرهای گرانبهای نبی اکرم (ص) قرآن، سیرت، و عترت پیامبر بودند که همین سه گوهر را نیز در میان مردم به امانت گذاشت.

وی تاکید کرد: قوانین و الگوی‌های دینی در اسلام که توسط پیامبر (ص) انتشار یافت به گونه‌ای قوی است که هم مانندی مثل این گونه‌ها در طول تاریخ بشر پیدا نمی‌شود.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر تصریح کرد: خداوند متعال دین اسلام که بهترین و کامل‌ترین دین و قانون را در خود قرار داده برای هدایت بشر به واسطه پیامبر به مردم وحی کرده است.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت زن در اسلام اظهار داشت: در هیچ جای دنیا نمی‌توان دینی مانند اسلام که برای نقش و جایگاه زن ارزش قائل شده است، یافت.

وی با بیان اینکه در بعضی از جوامع، از زن به عنوان یک کالا استفاده می‌شود، اضافه کرد: در این جوامع شما برای جایگاه زن نه قانونی را می‌بینید و نه جایگاهی را که به آن استناد کنید.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به انقلاب کبیر فرانسه، ادامه داد: در جریان انقلاب کبیر فرانسه به علت وضعیت بد اشتغالی که به وجود آمد، سرمایه داران و سیاست‌مداران اروپایی زنان را برای کار به کارخانه‌ها فرا خواندند.

وی گفت: به دنبال این کار آن‌ها دو تصویر مذکر و مؤنث را به دور از کانون خانواده رودرروی هم قرار دادند و این سبب مفاسد بسیاری شد.

وی تاکید کرد: رواج دادن هرزگی توسط سرمایه‌داران و سیاستمداران در جوامع غربی سبب از هم پاشیدن کیان خانواده‌ها شد.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر تصریح کرد: در جوامع کمونیستی زنان سن بالا و پایین را به کارهای سخت و طاقت فرسا مثل رانندگی، کار در کارخانجات و صنایع وامی‌داشتند.

وی اظهار کرد: در جوامع غربی زن ابزاری برای سرمایه‌داران شد، به طوری که از او برای برده‌داری استفاده کرده و قانون همجنس بازی را نیز اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه جوامع به دور از اسلام در وضعیت اسفباری به سری می‌برند، گفت: این موضوع برای زن و مقام و منزلت آن‌ها در جهان نگران کننده است.

وی افزود: پیغمبر توانست جایگاه و منزلت زن را عوض کند و به او شخصیت دهد و او را بر اساس فرهنگ و دین اسلام معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: اسلام بحث مرد سالاری و زن سالاری را به هیچ عنوان مطرح نمی‌کند و حتی از برابری حقوق مرد و زن صحبت می‌کند.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه در اسلام منعی برای حضور زن در اجتماع وجود ندارد، تصریح کرد: امروز زنانی در درجه اجتهاد در علوم دینی، در مجلس شورای اسلامی در حوزه سیاسی و در مراکز علمی در حال فعالیت اند.

وی اذعان کرد: حجاب سند اجتماعی بودن زن است و از او در مقابل نگاه‌های هوس برانگیز حفاظت می‌کند و هر چه زن با تقواتر باشد، پیش خدا عزیزتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اظهار داشت: موفقیت و نمونه بودن زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) در این بود که همدیگر را در زندگی زناشویی به خوبی درک می‌کردند.

وی افزود: خطبه‌های حضرت زهرا (س) عالمانه بود و بعد از گذشت سالیان دراز، هنوز هم از خطبه‌های حضرت زهرا (س) در مراکز علمی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: اسلام اجازه نمی‌دهد از زن به عنوان یک ابزار استفاده شود و می‌گوید تو دارای شرف و فضیلتی و باید فاطمه گونه باشی و فاطمه گونه زندگی کنی.

وی با بیان اینکه زن باید مواظب باشد که جامع را تحریک نکند، تاکید کرد: امروز با توجه به وسایل ارتباط جمعی مثل اینترنت و ماهواره، امنیت در خانه‌ها کم‌رنگ شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: نا امن کردن فضای خانه‌ و جامعه، کار دشمنان اسلام است و ما باید هوشیار و آگاه در صحنه باشیم.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول