اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

ولایتمداری همراه با بصیرت و آگاهی مهمترین پیام شهداست

امام جمعه لنده گفت: شهدا برای نسل جوان امروز و دیروز جامعه اسلامی پیام‌های مهمی دارند‌، مهمترین این پیام‌ها ولایتمداری همراه با بصیرت و آگاهی است.

ولایتمداری همراه با بصیرت و آگاهی مهمترین پیام شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی در مراسم تشییع و تدفین و خاکسپاری شهدای گمنام در شهرستان لنده اظهار کرد: فضای ساکت و آرام شهرستان لنده با معطر شدن به بوی شهید و شهادت بار دیگر جان تازه‌ای گرفت و حرکت و پویایی آن بیش از گذشته شده است.

وی با تقدیر از حضور پر شور مردم در مراسم استقبال، وداع و تشییع شهدای گمنام، افزود: مردم قهرمان پرور شهرستان لنده بار دیگری حماسه‌ای جاودان را در تاریخ پر افتخار خود به ثبت رسانده‌اند و بیعت دوباره با امام و شهدا بستند.

امام جمعه لنده گفت: شهیدان گمنام فدائیان روح‌الله بودند که همه هستی خود را در راه دین و انقلاب گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه با اشاره به شهدای شهرستان لنده گفت: تا دیروز صبح مردم لنده 86 شهید داشتند ولی بعد از ورود پیکرهای مطهر شهدای گمنام به شهرستان لنده ما 88 هشت شهید داریم و به این داشتن افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور جوانان در مراسم استقبال و وداع و تشییع شهدای گمنام افزود: حضور جوانان در زیر تابوت شهدای گمنام نشان از دلبستگی آنان نسبت به شهدا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده اذعان داشت: جوانان با حضور خود به شهدا گفتند اگر ما در آن روزهای حماسه نبودیم امروز دین خود را با برافراشتن پرچم سرخ شهادت در شهرمان به انقلاب و شهدا ادا می‌کنیم.

وی در ادامه به تأثیر حضور شهدا در شهرهای مختلف و زندگی مردم افزود: همه امور فرهنگی و دینی و معنوی مردم با شهدا به پیش می‌رود و حلال مشکلات آن‌ها هستند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی تصریح کرد: شهدایی که امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور لنده و سایر شهرستان‌های استان تشییع و تدفین شده‌اند اگر چه گمنام هستند اما در آسمان‌ها و دل و جان مردم پرآوازه و نام و نشانی والاتر از نام‌های زمینی دارند. گمنامی‌ مخصوص کسی است که شناخته شده نباشد، شهدای ما که نام و آوازه‌شان جهانی و برای همه شناخته‌ شده‌اند.

امام جمعه لنده گفت: شهدا چراغ راه و نجات انسان‌ها از تاریکی بوده و با رفتن خود به جبهه‌های حق علیه باطل پیام‌های بسیاری به ما داده‌اند.

وی افزود: مهمترین پیامی که استخوان‌های این شهیدان برای ما به ارمغان‌ آورده‌اند، استفاده صحیح از دوران جوانی و گوش به فرمان و اطاعت پذیری از خدای متعال است.

حجت الاسلام عبدالملکی در ادامه افزود: دومین پیام شهدا افزایش بصیرت و آگاهی است.

وی یادآور شد: امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است و ما ملت ایران باید گوش به فرمان رهبر عظیم الشأن انقلاب از هرگونه قوم و قبیله‌ای کردن انتخابات پرهیز کرده و اصل شایسته سالاری را در انتخاب خود برتر بدانیم.

انتهای پیام/82013/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول