اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز بهداشت دامغان:

مهارت‌های مبارزه با قاتل خاموش را باید به طور جدی آموخت

سرپرست مرکز بهداشت دامغان گفت: فشار خون بالا در اغلب موارد بدون علامت است به همین دلیل قاتل خاموش نامیده شده که مهارت‌های مبارزه با آن را باید بیاموزیم.

مهارت‌های مبارزه با قاتل خاموش را باید به طور جدی آموخت

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدوحید میررکنی ظهر امروز در همایش آشنایی با بیماری فشار خون و راه‌های پیشگیری از آن که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و مرکز بهداشت در سالن بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: معمولا هر سال یکی از مهم‏ترین مسائلی که از لحاظ سلامتی بیشتر حائز اهمیت است، به عنوان شعار جهانی انتخاب می‌شود.

وی افزود: فشار خون معضل بزرگ بشری در 10 سال گذشته است و علت مرگ و میر بالا در جهان بوده و این عارضه به سن و جنس افراد نیز بستگی ندارد.

سرپرست مرکز بهداشت دامغان خاطرنشان کرد: فشار خون بالا در اغلب موارد بدون علامت است، به همین علت قاتل خاموش نامیده شده و با کنترل چند بار فشار خون این عارضه مشخص می‌شود که مهارت‌های مبارزه با آن را باید بیاموزیم.

میررکنی افزود: فشار خون بالا اگر زود کنترل نشود، عوارض خود را بر قسمت‌های دیگر بدن نیز باقی خواهد گذاشت.

وی راه‌های مبارزه با این بیماری و کنترل آن را فعالیت‌های بدنی، ورزش مداوم و مستمر، استعمال نکردن دخانیات، کسب مهارت‌های زندگی و اصلاح شیوه تغذیه عنوان کرد.

متخصص بیماری‌های داخلی مرکز بهداشت دامغان نیز در این مراسم گفت: فشار خون بالاترین مبحث بیماری‌های قلبی و عروقی است و دیابت و فشار خون بالاترین علل مرگ و میر در دنیا محسوب می‏شوند.

محمدحسین مسگرپور افزود: بیماری فشار خون سن خاصی را در بر نمی‌گیرد و حتی نوزادان زیر 29 روز نیز به علت این بیماری فوت شده‌اند.

وی گفت: فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که اگر عارض شود، دیگر از بین نمی‌رود؛ بنابراین باید بپذیریم و با آن زندگی کنیم و آن را انکار نکنیم.

مسگرپور بیان کرد: دو علت عمده فشار خون ژنتیک و فاکتورهای محیطی است که با برخوردار بودن از شرایط یک زندگی عادی می‌توان آنها را کنترل کرد و زمان مبتلا شدن به آن را به تاخیر انداخت.

وی تصریح کرد: با تغییراتی که فرد در فیزیک بدنی خود احساس می‌کند، به تشخیص این بیماری دست می‌یابد، به طور مثال هر نوع ورم در قسمت‌های مختلف بدن نشانه این است که سیستم عروق بدن دچار اختلال شده‌اند و تورم در ساق پا ساده‌ترین نشانه‌ای است که شاید فرد در پنج سال آینده دچار بیماری فشار خون شود.

انتهای پیام/2249/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول