اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در یزد

باران بهاری شهر بادگیرها را عطر آگین کرد

بارش باران بهاری که از دقایقی پیش در شهر یزد آغاز شده، اکنون به اوج خود رسیده و تقریبا تمام مناطق استان از این برکت الهی بهره‌مند شده‌اند.

باران بهاری شهر بادگیرها را عطر آگین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بارش باران در بهار امسال همچنین پاییز سال گذشته، بسیار خوب و نویدبخش پایان روزهای خشکسالی در یزد بود.

اکنون آسمان کویر یزد، مملو از ابرهای باران‌زاست و رعد و برق، پیام آور بارش رحمت الهی است.

مدیرکل هواشناسی استان یزد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان یزد شده اما دیروز اغلب بارش‌ها در مناطق کوهستانی استان یزد صورت گرفته است.

لقمان عمادی افزود: از صبح امروز سامانه بارشی به طرف سایر مناطق استان به حرکت درآمده و شهر یزد امروز شاهد بارش باران خواهد بود.

وی با بیان اینکه دما نیز دیروز یک درجه کاهش داشت اما امروز کاهش محسوس‌تری نسبت به روز گذشته دارد، بیان کرد: از فردا وضعیت هوا در استان یزد عادی می‌شود اما بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا پایان فروردین ماه شاهد ورود سامانه بارشی دیگری به استان یزد خواهیم بود.

عمادی با بیان اینکه بارش‌های پاییز و بهار امسال در یزد بسیار خوب و بالاتر از میانگین بوده است، عنوان کرد: اگر بارش باران در چهار سال آینده در بهار و پاییز، مانند بهار و پاییز امسال باشد، بخش زیادی از خسارات خشکسالی 14 سال متوالی گذشته جبران خواهد شد.

به گزارش فارس، با شدت گرفتن بارش باران، آب‌گرفتگی در معابر یزد به ویژه در پل‌های زیرگذر، تردد را مختل کرده است.

بارش باران همچنین در مناطق قدیمی و دارای بافت خشت و گلی، معمولا سبب ریزش بام خانه‌های گلی می‌شود که لازم است اهالی این مناطق، پیشگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام/2464/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول