اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه تاکستان:

ترقی حوزه‌های علمیه موجب گسترش فرهنگ می‌شود

مدیر حوزه علمیه شهر تاکستان گفت: ترقی بیش از پیش حوزه‌های علمیه سبب گسترش فرهنگ در جامعه می‌شود.

ترقی حوزه‌های علمیه موجب گسترش فرهنگ می‌شود

حجت‌الاسلام حمید علی بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حوزه علمیه تاکستان دارای 98 طلبه، 12 نفر کادر علمی، اداری و خدماتی، 25 حجره ویژه طلاب و سه اتاق اداری است.

مدیر حوزه علمیه شهر تاکستان افزود: مدرسه علمیه شهر تاکستان در سال 1359 توسط مرحوم آیت‌الله شالی تأسیس شد و تا سال 83 با مسئولیت شخص ایشان اداره ‌شده است.

وی تصریح کرد: مسئولیت این حوزه پس از رحلت عالم جلیل‌القدر آیت‌الله شالی به آیت‌الله اسلامی واگذار شد و تاکنون نیز مسئولیت اداره حوزه با امام جمعه شهر تاکستان بوده است و طی این 33 سال افراد مختلفی مدیریت داخلی این حوزه را به انجام رسانده‌اند که از همت تمام آنان تقدیر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه شهر تاکستان با اشاره به پیشرفت‌های حوزه علمیه تاکستان از لحاظ علمی و عملی نسبت به مدارس علمیه دیگر در شهر‌های مختلف ابراز داشت: انجام تعمیرات اساسی حجره‌ها، کتابخانه، دفاتر اداری و آشپزخانه و نیز دیوارکشی به منظور حفظ امنیت داخلی آن طی دو ماه گذشته به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: از لحاظ آموزشی در حوزه علمیه تاکستان تا پایه پنجم تدریس صورت گرفته و در آینده‌ سطح دو نیز که مجوز آن اخذ شده است در این حوزه برپا می‌شود.

علی‌بخشی با اشاره به فعالیت 10 پایه آموزشی در حوزه علمیه تاکستان عنوان کرد: این پنج پایه دارای 10 استاد با حکم تدریس تا پایه هشت بوده و می‌توان گفت از این نظر حوزه علمیه تاکستان دومین مدرسه علمیه‌ای است که دارای اساتید دارای حکم و با سابقه است که برای طلاب تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به انجام تمام مراحل آموزشی به صورت اینترنتی در حوزه علمیه تاکستان زیر نظر مرکز مدیریت استان قزوین و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در استان قم ابراز داشت: حوزه علمیه تاکستان دارای مدیریت، معاون آموزشی، تهذیب و تبلیغ و پژوهش بوده و نیز تاکنون تعدادی از طلاب این حوزه در جشنواره علامه حلی شرکت کرده‌اند.

مدیر حوزه‌ علمیه شهر تاکستان با اشاره به تألیف کتاب از سوی یکی از طلاب حوزه علمیه تاکستان عنوان کرد: کتاب مذکور در حال حاضر در مرحله چهارم چاپ قرار دارد.

علی‌بخشی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمیه در سطح عالی قرار گیرند قطعا فرهنگ منطقه، شهر و استان مورد نظر پیشرفت گسترده‌ای کرده و گناه در مناطق دارای مدارس علمیه بسیار کمتر می‌شود، ابراز داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از برکات استقرار حوزه‌های علمیه در نقاط مختلف است و حوزه‌های علمیه از ارکان اصلی در شهر‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ بودجه دولتی به حوزه‌های علمیه تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: تأمین مالی حوزه‌های علمیه توسط مردم و خیران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نام‌نویسی برای پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: ثبت نام حوزه برادران تا 30 فروردین‌ ماه جاری ادامه داشته و نام‌نویسی حوزه‌های خواهران نیز در 28 اسفند‌ ماه سال گذشته پایان یافت.

انتهای پیام/77005/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول