اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه های علمیه برادران استان بوشهر مطرح کرد

مهیا نبودن زیرساخت‌های حوزوی مهمترین مشکل حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر گفت: نبود زیرساخت‌های حوزوی در استان بوشهر موجب انتقال بسیاری از طلاب به مراکز برخوردار شده است.

مهیا نبودن زیرساخت‌های حوزوی مهمترین مشکل حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله فضاهای آموزشی و پژوهشی مناسب، مهیا نبودن محل اسکان طلاب و بودجه کافی مشکلاتی برای حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است، گفت: هرچند توجه دولت در سال‌های اخیر به حوزه‌های علمیه مثبت ارزیابی می‌شود، ولی نمی‌تواند عقب افتادگی 30 سال قبل آن را جبران کند.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر اضافه کرد: از سال 70 فعالیت حوزه علمیه در مرکز استان بوشهر آغاز شد و اکنون 7 مرکز فعال است که با صدور دو مجوز دیگر، فعالیت حوزه علمیه جم و گناوه در سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون 382 نفر در حوزه‌های علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند و تاکنون حدود 700 نفر از حوزه‌های علمیه استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

خدری از شروع ثبت نام برای پذیرش طلاب برادر خبر داد و افزود: ثبت‌نام تا 25 فروردین ادامه دارد که ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه استان در این دوره 200 نفر است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان بوشهر با بیان اینکه طلاب در استان در دو سطح مقدماتی و سطح یک تحصیل می‌کنند، افزود: کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، به حوزه‌های علمیه دیگر استان که ظرفیت دارند، عزیمت می‌کنند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول