اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر:

رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله با حرکت تدریجی امکان‌پذیر نیست

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله با یک حرکت تدریجی امکان‌پذیر نیست، بلکه ما به حرکت جهشی نیاز داریم.

رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله با حرکت تدریجی امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، رحیم قاسمیه در همایش استانی طرح دوست علمی نخبگان استان بوشهر در برازجان اظهار داشت: توجه به تحقیق و پژوهش در بین دانشجویان و دانش‌آموزان امری لازم و ارزشمند است و باید در این مسیر تلاش بیشتری شود.

وی با اشاره به اجرای همایش بزرگ استانی طرح دوست علمی نخبگان افزود: 60 نفر از دانش‌آموزان پسر سال دوم در رشته ریاضی و فیزیک در دو دوره سه روزه با حضور استادان و نخبگان مطرح ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف زیر پوشش آموزش قرار می‌گیرند.

این مسئول در تشریح جزئیات این طرح بیان کرد: پس از پایان دوره نیز به مدت 9 ماه به صورت تلفنی، مکاتبه‌ای و اینترنتی با استادان خود در ارتباط هستند و از آنها کتاب و جزوه آموزشی دریافت می‌کنند.

قاسمیه ابراز داشت: بدون تردید این دوره فرصت مناسبی برای بهره‌برداری حداکثری از تجربیات و اندوخته‌های علمی نخبگان ریاضی کشور است و باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببریم.

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر اضافه کرد: اردوی طرح دوست علمی برای ایجاد شور و نشاط در جوانان و استعدادهای برتر استان برگزار شده؛ ولی به علت محدودیت، تعدادی از استعدادهای برتر استان بوشهر در این برنامه حضور دارند و سعی می‌شود در مراحل بعدی طرح، جمع بیشتری از دانش‌آموزان مستعد این استان در دوره حضور یابند.

وی به پیشرفت‌های مهم و بزرگ دانشمندان جوان ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر و با اقدامات ارزشمند صورت گرفته، گام‌های بسیار بلندی توسط دانشمندان جوان ایران برداشته شده، اما اهداف بسیار بلندتری با توجه به توانمندی‌های جوانان ایران اسلامی در نظر گرفته شده است.

قاسمیه ادامه داد: رسیدن به اهداف چشم‌انداز بیست ساله با یک حرکت تدریجی امکان‌پذیر نیست، بلکه ما به حرکت جهشی نیاز داریم.

وی گفت: در سطح استان و با تلاش شبانه‌روزی مسئولان در راستای شناسایی نخبگان و گسترش تحقیق و پژوهش اقدامات مؤثری انجام گرفته و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

انتهای پیام/2452/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول