اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حکایت غربت نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد

مرادی: سهم نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از خاک استان 40 مترمربع است

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی فضای اداری ما با این همه کار تخصصی و مواجه بودن با قشری علمی با روحیه لطیف تنها 40 متر مربع است چه انتظاری از وضعیت نخبه‌پروری دارید.

مرادی: سهم نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از خاک استان 40 مترمربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی مرادی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با تعریفی جامع از نخبه اظهار کرد: نمی‌توان هر کسی را که به صرف معدل خوب از دبیرستان و دانشگاه فارغ‌التحصیل شده، نخبه نامید.

وی، شرایط احراز نخبگی را تقریباً سخت دانست و گفت: با افزایش درصدی که داشته‌ایم و در طول چند سال اخیر تعداد نخبگان ما از 9 به 15 نفر رسیده است؛ این یعنی نیم درصد نخبگان کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد هستند.

این مسئول، آمار کنونی نخبگان استان را با توجه به اینکه 13 درصد منابع کشور در بخش‌های مختلف و استراتژیک مربوط به این استان بوده را ناکافی و ناچیز دانست و گفت: دلیل این عقب‌ماندگی بیشتر به عدم توجه ما مسئولان بر می‌گردد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شما در همین بحث فضای اداری ما اگر توجه داشته باشید خواهید دید که بنیاد نخبگان توسط مسئولان ریز دیده می‌شوند.

نخبه‌گریزی در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند

مرادی عنوان کرد: اینکه شما خبرنگاران و اهالی رسانه چنین موضوعی را نخبه‌کشی می‌نامید، کمی غلیظ به نظر می‌رسد و از نظر من می‌توان بر آن نخبه‌گریزی نام گذاشت.

این مسئول افزود: وقتی در استان ما همتی برای ایجاد مراکز رشد نیست و تنها استان بدون پارک علم و فناوری هستیم، نامی به جز نخبه‌گریزی نمی‌توان بر آن گذاشت.

مرادی تصریح کرد: نباید در رسانه از کسی نام ببریم، اما اطمینان دارم که برخی مسئولان در سطوح بالا نسبت به بنیاد نخبگان کارشکنی می‌کنند که از استاندار محترم به عنوان فردی علمی و دانشگاهی انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کند.

راهی به جز فروش کتاب‌های مرجع خود نداریم

وی از تصمیم بنیاد نخبگان استان برای فروش کتاب‌های تخصصی خبر داد و گفت: وقتی نتوانیم کتاب مرجع در اختیار نخبه قرار دهیم و یک سالن کوچک هم برای چیدن قفسه کتاب‌ها نداشته باشیم، ناگزیر به این کار هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد که به شدت از برخی کارشکنی‌ها بر سر راه این مجموعه گلایه‌مند بود، تصریح کرد: این‌ها همه از یک سو و بی‌توجهی مسئولان برخی دستگاه‌ها برای تعامل با بنیاد نخبگان از سوی دیگر مزید بر علت شده که نتوانیم برنامه‌های مدنظر خود را پیگیری کنیم.

وی با نشان دادن فضای اداری بنیاد به خبرنگاران اظهار کرد: این‌ اقدام به هیچ‌وجه سیاه‌نمایی نیست؛ بلکه بیان دردها در استانی است که به همه ما تعلق دارد و می‌خواهیم با فکر و اندیشه نخبگان خود آن را بسازیم.

مرادی عنوان کرد: با 10 نفر پرسنل و با کار تخصصی که باید انجام دهیم، تنها 40 متر مربع برای فضای اداری اختصاص یافته است که با این فضا امکان دعوت از 5 استعداد برتر تحصیلی و یا نخبه برای یک نشست هم‌اندیشی ساده را هم نداریم.

وی در پایان افزود: این بخشی از مشکلات است که می‌توان از جز به کل رسید و بخش دیگر هم مربوط به اعتبارات است که اگر در استان به بنیاد نخبگان با عینکی دیگر نگریسته شود، می‌توان از برخی اعتبارات استانی با عناوین مختلف برای کار در این حوزه استفاده کرد.

انتهای پیام/2571/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول