اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک 5 هزار واحد مسکن مهر در کردستان افتتاح می‌شود

مسکن مهر کردستان بر روی غلتک افتاد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از افتتاح 5 هزار واحد مسکن مهر در کردستان و در آینده نزدیک خبر داد.

مسکن مهر کردستان بر روی غلتک افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نخستین جلسه شورای مسکن استان کردستان در سال جاری، با حضور مدیران دستگاه‌های عضو این شورا در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در ابتدای این جلسه گزارشی از تکمیل طرح‌های مسکن مهر استان ارائه کرد و افزود: در مجموع 35 هزار و 700 واحد مسکن مهر در استان در دستور کار قرار گرفته است که 31 هزار و 787 واحد آن‌ها در شهرها هستند.

محمدصادق وجدی اظهار کرد: تاکنون 22 هزار و 615 واحد به مرحله معادل نازک‌کاری رسیده و برای 20 هزار و 761 واحد نیز نازک‌کاری انجام شده ‌است که در مجموع می‌توان گفت بیش از 60 درصد کل پروژه‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کردستان تصریح کرد: 28 هزار و 646 واحد سفت‌کاری شده‌اند اما باید گفت که هنوز در نیمه راه هستیم.

وجدی خاطرنشان کرد: ادامه کار را در بخش تأمین تأسیسات زیربنایی ادامه خواهیم داد و اعلام می‌کنیم که پروژه‌های مسکن مهر از لحاظ تأمین تسهیلات بانکی هیچ مشکلی نداشته و افزایش آورده متقاضیان نیز در بیشتر موارد از سهل‌انگاری پیمانکاران در خصوص عدم به موقع اجرای این پروژه‌ها سرچشمه می‌گیرد.

وی از افتتاح پروژه‌های شاخصی همچون پروژه 360 واحدی تعاونی دادگستری و 220 واحدی فرهنگیان سنندج به عنوان پروژه‌های شاخصی نام برد که در آینده نزدیک روند تکمیل آن‌ها تسریع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از افتتاح قریب‌الوقوع چندین هزار واحد مسکن مهر در استان خبر داد اما اعلام دقیق این مهم را به آینده موکول کرد.

در این میان با ورود استاندار کردستان جلسه شکل و شمایلی دیگر گرفت و علیرضا شهبازی دستگاه‌هایی را که در امر پیشبرد امور مسکن مهر ضعف‌هایی داشتند مورد مؤاخذه قرار داد.

وی در طول این جلسه با رئیس دادگستری و فرماندار شهرستان سنندج و مدیرکل تأمین اجتماعی استان تماس تلفنی گرفت و آنان را وادار کرد که پیگیر امور مسکن 220 واحدی فرهنگیان سنندج و پروژه 272 واحدی دهگلان باشند.

استاندار کردستان در حین سخنان خویش نیز از افتتاح قریب‌الوقوع 5 هزار واحد مسکن مهر در استان خبر داد که با اعلام این مطلب شاید موضوع خبر قریب‌الوقوع مدیرکل راه و شهرسازی استان را که قبل از ورود استاندار از اعلام آن سرباز زده بود، علنی کرد.

می‌توان گفت اگر مسئله مسکن مهر تاکنون اینگونه پیگیری می‌شد هم‌اکنون کردستان جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ بهره‌برداری از طرح‌های مسکن مهر بود اما اینطوری نبوده و نیست و باید چاره کار را در سوءاستفاده برخی پیمانکاران، عدم آگاهی برخی تعاونی‌ها از امور حقوقی، عدم توجیه برخی مدیران متولی امر، نبود قوانین و مقرراتی حمایتی و ویژه برای استان‌های صعب‌العبور همچون کردستان و حمایت از اقشار بسیار ضعیف و کم‌درآمد در استان دید که متأسفانه روند بهره‌برداری از مسکن مهر را در کردستان کند کرده است.

انتهای پیام/79006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول