اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 7

جمشیدی: 40 هزار گلستانی برای برگزاری انتخابات فعالیت می‎کنند

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از فعالیت 40 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در این استان خبر داد.

جمشیدی: 40 هزار گلستانی برای برگزاری انتخابات فعالیت می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ علیرضا جمشیدی در تشریح روند برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از تاریخ 26 فروردین تا اول اردیبهشت ماه به مدت هفت روز در فرمانداری‎ها و بخشداری‎ها انجام خواهد شد.

وی افزود: از تاریخ 21 فروردین تا بیست و پنجم همین ماه مهلت قانونی تشکیل هیئت‎های اجرایی خواهد بود که فرمانداران و بخشداران باید هرچه زودتر نسبت به تشکیل و معرفی هیئت‎های اجرایی حوزه انتخاباتی خود اقدام کنند.

جمشیدی تصریح کرد: هرچند فعالیت رسمی انتخابات در کشور از تاریخ 21 فروردین ماه کلید خورد اما در استان گلستان از حدود دو ماه قبل دبیرخانه ستاد انتخابات در استانداری برای تمهید مقدمات آغاز به کار کرده و به تبع آن در فرمانداری‎ها و بخشداری‎ها فعال است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: همچنین جلسات کمیته امنیت انتخابات در استان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار و در شهرستان‎ها به ریاست فرمانداران از حدود دو ماه قبل تشکیل می‎شود و به لطف الهی در این حوزه حساس تاکنون با مشکلی مواجه نبوده‎ایم.

وی بیان داشت: نزدیک بر 35 هزار نیروی انسانی در اجرای انتخابات در استان گلستان حضور فعال خواهند داشت که با احتساب نیروهای پشتیبانی این تعداد به 40 هزار نفر خواهد رسید که در برگزاری انتخابات ما را یاری خواهند کرد.

جمشیدی با بیان اینکه در هر شعبه اخذ رأی حداقل 20 نیرو مستقر خواهند بود، گفت: این نیروها باید آموزش‎ دیده و با قوانین و مقررات برگزاری انتخابات آشنا شوند که در راستای توانمندسازی این افراد مربیان استان پس از طی دوره‎های آموزشی در تهران، این آموزش‎ها را در سطح استان به لایه‎های مختلف نیروی انسانی مرتبط با انتخابات انتقال می‎دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان خاطرنشان کرد: تعداد یک‌هزار و 513 شعبه اخذ رأی با دو صندوق مجزا برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان گلستان مستقر خواهد بود که شامل 473 شعبه شهری، یک‌هزار و 39 شعبه روستایی و یک شعبه عشایری می‎شود.

وی اضافه کرد: در 26 شهر استان انتخابات شورای اسلامی شهر برگزار خواهد شد که 16 شهر دارای شورای پنج نفره، هشت شهر دارای شورای هفت نفره، گنبدکاووس دارای شورای 11 نفره و گرگان هم دارای شورای 13 نفره خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز در 928 روستای استان برگزار خواهد شد که از این تعداد 858 روستای زیر جمعیت یک‌هزار و 500 نفر، دارای شورای سه نفره و 170 روستای بالای جمعیت یک‌هزار و 500 نفر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.

وی تأکید کرد: آنچه که در تشکیل هیئت‎های اجرایی باید مورد توجه قرار بگیرد ترکیب و تعداد افراد حاضر در هیئت‎های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خواهد بود که متفاوت از یکدیگر است و همچنین زمان تشکیل این هیئت‎ها هم متفاوت از هم خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: همه مقدمات و ساز و کار لازم برای برگزاری یک انتخابات مردمی، سالم، پرشور و قانونمند در همه گستره جغرافیایی استان مهیا است و ان‌شاءالله با بهره‎گیری از توانمندی و تجربه نیروی انسانی حاضر در عرصه انتخابات و حضور پرشور مردمی، برگ زرینی دیگر در تاریخ این سرزمین رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/2307/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول