اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضا و مبادله قرارداد بین شهرداران 2 شهر

تبریز و غزه خواهرخوانده شدند

با حضور شهرداران دو شهر، قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبریز ایران با غزه فلسطین به امضای علیرضا نوین شهردار تبریز و رفیق سالم مکی رسید.

تبریز و غزه خواهرخوانده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این قرارداد در دیدار امروز صبح شهرداران شهرهای تبریز و غزه در تالار تبریز عمارت شهرداری امضا و مبادله شد.

علیرضا نوین شهردار تبریز در این خصوص گفت: تبریز به عنوان شهری 3500 ساله در تاریخ، امروز در اغلب نقاط و کشورهای جهان شناخته شده است و مدیریت شهری این شهر تلاش می‌کند تا به منظور بسط و گسترش تعاملات و ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبریز با شهرهای جهان، نسبت به عقد تفاهم‌نامه و قراردادهای خواهرخواندگی اقدام نماید که در این راستا و طی سال‌های اخیر نسبت به نهایی کردن خواهرخواندگی تبریز با شهرهای استانبول ترکیه، قازان تاتارستان، باکو آذربایجان، هامبورگ آلمان و غزه فلسطین اقداماتی انجام گرفته است.

وی با اشاره به نهایی شدن موضوع خواهرخواندگی تبریز و غزه به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری تبریز در حوزه تقویت روابط دولت‌شهرها افزود: موضوع خواهرخواندگی تبریز با غزه به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه از سوی شورای اسلامی شهر تبریز مورد تأکید و تصویب قرار گرفت و مقدمات خواهرخواندگی تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع و شهر غزه به عنوان نماد مقاومت و ایثار و پایداری همزمان با جنگ دوم غزه با اسرائیل در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

شهردار تبریز در عین حال افزود: قرارداد خواهرخواندگی تبریز با غزه در نهایت پس از طی مراحل لازم دیپلماتیک امروز به امضای شهردار تبریز و رفیق سالم مکی شهردار غزه رسید.

به گفته شهردار تبریز تلاش برای تبادل اطلاعات، تجربیات و سایر همکاری‌ها در حوزه‌های عمرانی، شهرسازی، حمل و نقل، توسعه شهری، خدمات شهری، خدمات فنی و مهندسی، تأسیسات و فضای سبز، مرمت و حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی، مبادله هیئت‌های کارشناسی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری دوجانبه و تبادل گردشگر، گسترش مناسبات فرهنگی و ورزشی، همکاری‌های سرمایه‌گذاری، توسعه روابط اقتصادی، برپایی نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی و مشارکت در بازسازی غزه از جمله مفاد مورد تفاهم در قرارداد خواهرخواندگی تبریز با غزه به شمار می‌رود.

شهردار تبریز در عین حال از اعزام قریب‌الوقوع کاروان دوستی تبریز به غزه برای اعلام حمایت مجدد مردم و مسئولان این شهر با ملت در بند این شهر و نیز بررسی راه‌های کمک تبریز به بازسازی غزه خبر داد. 

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول