اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازی تراکتور سازی تبریز با فولاد نبرد برای کسب سهمیه آسیا

مجوز آسیایی شدن تراکتور با عبور از فولاد

تیم تراکتورسازی تبریز برای کسب سهمیه آسیا به مصاف تیم فولاد خوزستان می‌رود.

مجوز آسیایی شدن تراکتور با عبور از فولاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز میزبان فولاد خوزستان است.

در سه هفته مانده به پایان این رقابت‌ها تراکتورسازی با 58 امتیاز تیم سوم جدول است و فولاد خوزستان با 54 امتیاز تیم چهارم است.

سهمیه آسیا در گرو بازی تراکتور با فولاد

با در نظر گرفتن سهمیه ایران در مسابقات سال گذشته باشگاه‌های آسیا، تیم‌های اول، دوم لیگ برتر به صورت مستقیم و تیم سوم با یک بازی پلی‌آف به رقابت‌های  آسیا راه می‌یابد. اگر سپاهان در جام حذفی به قهرمانی دست یابد تیم سوم لیگ برتر نیز به صورت مستقیم راهی جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا می‌شود.

در هر صورت تیم سوم شانس حضور در رقابت‌های آسیا را دارد. تراکتورسازی که تا حدودی از کورس قهرمانی عقب مانده در صدد پیروزی بر فولاد خوزستان است تا سومی خود را مسجل کرده و در دو هفته باقیمانده برای گرفتن استقلال و سپاهان تلاش کند.

برای فولاد خوزستان نیز بازی با تراکتورسازی آخرین فرصت کسب سهمیه آسیا بوده و شاگردان حسین فرکی نیز برای برد مقابل تراکتورسازی وارد میدان می‌شوند تا همچنان امیدوار باشند.

شاگردان تونی اولیویرا در صورت پیروزی بر فولاد خوزستان، از دسترس این تیم خارج شده و حداقل سومی خود را تضمین می‌کنند. این موضوع می‌تواند به تمرکز تراکتورسازان در مسابقات آسیایی و لیگ برتر منجر شده و استرس در این تیم را به حداقل برساند.

6 بازی یک برد و چهار شکست

تراکتورسازی تبریز بعد از پیروزی بر نفت تهران با افت قابل ملاحظه‌ای همراه شده است.

تیم تراکتور‌سازی تبریز در شش بازی اخیر خود آمار ضعیفی را از خود به جا گذاشته و تنها در یک بازی به پیروزی رسیده است. تراکتورسازی تبریز توان خود را در فشردگی رقابت‌های آسیایی و لیگ برتر از دست داده و در شش بازی اخیر خود چهار شکست را متحمل شده است.

شاگردان تونی اولیویرا بعد از شکست مقابل استقلال در تهران روانه قطر شده و با تیم الجیش به تساوی 3 بر 3 دست یافت. شکست 3 بر 1 از سپاهان اصفهان در آخرین بازی سال روند شکست ناپذیری این تیم را در تبریز قطع کرد. تراکتور سازی در سال جدید در رشت مقابل داماش دو بر یک پیروز از میدان خارج شد، اما در دو بازی آسیایی خود مقابل الشباب عربستان دو شکست مشابه یک بر صفر را متحمل شد.

به نظر می‌رسد فشردگی مسابقات و نداشتن فرصت کافی برای ریکاوری به شدت در تیم تراکتورسازی تاثیر گذاشته است.

آمار یک ماهه اخیر دو تیم

تراکتورسازی در یک ماهه گذشته شش بازی برگزار کرده که سه بازی در آسیا بوده و در لیگ برتر نیز بازی‌های سنگینی مقابل سپاهان و استقلال انجام داده و حتی بازی با داماش به لحاظ شکست در جام حذفی از این تیم، بازی سبکی فرض نمی‌شد.

در مقابل فولاد خوزستان در یک ماه گذشته سه بازی در لیگ برتر برگزار کرده که مقابل تیم‌های فجر سپاسی شیراز، گهر زاگرس و صبای قم می‌باشد که بازی‌های سختی برای این تیم محسوب نمی‌شد و حاصل شاگردان فرکی در این سه بازی دو تساوی و یک پیروزی برد.

سابقه بازی دو تیم در لیگ برتر

دیدار رفت دو تیم تراکتورسازی تبریز با فولاد خوزستان در اهواز با نتیجه 3 بر 2 به سود تیم میزبان به اتمام رسید. البته تا ده دقیقه پایانی بازی سه بر صفر به سود فولاد بود و تراکتور در لحظات پایانی موفق به زدن دو گل شد که برای فرار از شکست کافی نبود.

دو تیم تاکنون 9 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که تراکتور دو بار و فولاد چهار بار به پیروزی رسیده و سه بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسیده است.

در دوره اول لیگ برتر در سال 80 هر  دو بازی با نتایج سه بر صفر و دو بر صفر به سود فولاد خوزستان به اتمام رسید. در سال 88 تراکتورسازی در تبریز با گل محمد ابراهیمی فولاد را شکست داد. سه بازی بعدی این دو تیم با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. سال گذشته بازی تراکتورسازی با فولاد در اهواز با نتیجه دو بر یک به سود فولاد به اتمام رسید و بازی برگشت نیز تراکتورسازی با دو گل فولاد را شکست داد. 

انتهای پیام/60002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول