اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

مصحف حضرت فاطمه منبع پیشگویی ائمه است

امام جمعه نور گفت: مصحف حضرت فاطمه منبع علم غیب و پیشگویی ائمه است.

مصحف حضرت فاطمه منبع پیشگویی ائمه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت الاسلام عبدالرحمان باقرزاده ظهر امروز در مراسم سوگواری بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) که با حضور فرماندهان، پایوران، سربازان و بسیجیان سپاه ناحیه نور در نمازخانه این ناحیه برگزار شد وجود زهرای اطهر را اقیانوس بی‌انتهایی دانست که شیعیان هرچه تلاش کنند جز به ذره‌ای از معرفت آن دست نخواهند یافت.

وی اظهار داشت: انبیای الهی در برابر عظمت زهرای مرضیه قابل قیاس نیستند، تایید این ادعا با دقت در قرآن و احادیث قدسی و روایات معصومین(ع) مشخص می‌شود.

امام جمعه نور با اشاره به لقب ام ابیها ابراز داشت: در لغت یعنی مادر پدر و بدان جهت که فاطمه(س) همانند یک مادر از وجود مقدس پیامبر پرستاری می‌کرد و دلداری می‌داد.

باقرزاده درباره لفظ مبارکه محدثه یکی از القاب حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: محدث یعنی انسان‌هایی که لیاقت صحبت و گفت‌وگو با ملائکه را پیدا می‌کنند مانند حضرت مریم، جناب ساره و... ،البته ملائکه هم درجات دارند و حتی برخی از پیامبران با حضرت جبرئیل هم‌کلام نشدند.

وی تصریح کرد: فاطمه(س) از آن جهت محدثه شد که دو ملائکه بزرگ خدا با حضرت گفت‌وگو کردند، عزرائیل و جبرئیل دو ملائکه‌ای هستند که قبل و بعد از رحلت رسول الله(ص) با ایشان گفت‌وگو کردند، اذن خواستند، تسلیت گفتند و از الطاف خداوند و مقامات رسول الله به حضرت خبر دادند.

امام جمعه نور افزود: جبرئیل امین اخبار و آنچه را که تا قیامت اتفاق می‌افتد را از سوی پروردگار به حضرت فاطمه(س) می‌رساند و ایشان دیکته می‌کرد و حضرت علی(ع) به ثبت می‌رساند، آنچه که ثبت شد، مصحف فاطمه گفته می‌شود و این مصحف دست به دست به ائمه اطهار رسید و اکنون هم در دست ولی عصر(عج) است.

باقرزاده تصریح کرد: مصحف حضرت فاطمه منبع علم غیب و پیشگویی ائمه است.

به گزارش فارس، قبل از سخنرانی امام جمعه مراسم سوگواری با مداحی و ذکر مصیبت در عزای بانوی دو عالم برگزار و شرکت‌کنندگان با اشک و آه و سینه‌زدن در ماتم زهرای مرضیه گریستند.

انتهای پیام/86023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول