اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام کافی:

مهم‌ترین دستاورد فاطمیه تحول درونی است

حجت الاسلام والمسلمین کافی فرزند مرحوم احمد کافی گفت: مهم‌ترین دستاورد فاطمیه، تحول درونی است.

مهم‌ترین دستاورد فاطمیه تحول درونی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، حجت الاسلام والمسلمین محسن کافی صبح امروز در مراسم فاطمیه در مسجد جامع نکا و در بین عزاداران فاطمی اظهار داشت: فاطمی شدن در جامعه نیازمند تقویت ایمان و توجه به زندگی ائمه دارد و اینکه هر چه بیشتر خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم.

وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ فاطمی و علوی در جامعه نیازمند تلاش برای شناخت اصلی زندگی، سیره و روش زندگی این بزرگواران است.

به گفته کافی، همه ما فانی و تمام‌شدنی هستیم و تنها کسی که می‌ماند و ماندگار است ائمه اطهار (ع) هستند که وجه‌الله در زمین‌اند و فانی نمی‌شوند.

این استاد حوزه گفت: برای باقی ماندن و نیست و فانی نشدن باید خود را هر چه بیشتر به اهل بیت(ع) بچسبانیم و همانند آنان زندگی کنیم.

وی افزود: باید از این مراسم و ایام فاطمیه به بهترین شکل ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خود بهره گیریم و در مجالس حضرت زهرا(س) باید ارتباط معنوی ارزنده‌ای با ائمه برقرار کنیم.

کافی ادامه داد: این مجالس متعلق به فاطمه و فرزندش امام زمان(عج) است و حضور در چنین مجالسی باید سبب افزایش معرفت و شناخت ما نسبت به جایگاه والای اهل بیت(ع) شود.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به مشکلات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یادآور شد: باید در این شرایط بر خود مسلط باشیم و بدانیم دنیا به آخر نرسیده است و مملکت در آینده‌ای نزدیک به سامان اقتصادی و فرهنگی می‌رسد و نباید با ایمان خود بازی کنیم.

کافی اضافه کرد: نباید ثمرات یک عمر تقوای خود را باطل کنیم و برای برخی از مشکلات به انقلاب، نظام  و خون شهدا و... بدبین شویم و توهین کنیم.

وی گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند: « دو چیز عقل انسان را از بین می برد شهوت و غضب» که باید در هر شرایطی مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و ایمان خود را بر باد ندهیم و در این دوران فتنه ایمان خودتان را حفظ کنید که آنچه برایتان ماندنی است ایمان است.

انتهای پیام/86002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول