اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت:

روسیه نگران دخالت خارجی در سوریه است

سرکنسول روسیه در رشت گفت: روسیه نگران دخالت خارجی در سوریه و گسترش درگیری در این کشور است.

روسیه نگران دخالت خارجی در سوریه است

ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اوضاع سوریه و اظهارات وزیر خارجه روسیه در این زمینه، اظهار داشت: سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه معتقد است در درگیری سوریه پیروز وجود نخواهد داشت و برهم خوردن ثبات در این کشور به نفع بسیاری از کسانی است که می‌خواهند شمار کشورهای بزرگ و با نفوذ در منطقه کمتر باشد.

وی با بیان اینکه طبق اعتقاد لاوروف ما مدت‌هاست که تلاش می‌کنیم اوضاع در سوریه آرام شود، گفت: بلافاصله پس از ظاهر شدن کوچک‌ترین امید و اندکی نور در آخر این تونل، کسانی تمام کارها را برای از بین بردن این امید و کشاندن اوضاع به حالت جنگ تا پیروزی نهایی انجام می‌دهند، اما در آنجا پیروز وجود نخواهد داشت.

این دیپلمات ادامه داد: بنده نمی‌دانم این به نفع چه کسانی است، اما می‌تواند به نفع بسیاری از طرف‌ها باشد به طور مثال کسانی می‌خواهند شمار کشورهای بزرگ و با نفوذ در منطقه کمتر باشد و کسانی می‌خواهند اگر این کشورها تمامیت خود را حفظ کنند، مدت زیادتری مشغول رفع پیامدهای جنگ وحشتناک باشند.

سرکنسول روسیه در رشت افزود: وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که یگانه راه دست برداشتن از تشویق خشونت در سوریه، نظامی کردن درگیری و نشاندن طرف‌های درگیر در پشت میز مذاکرات است.

بارانوف با تصریح بر اینکه درگیری در سوریه بین دولت و اپوزیسیون از ماه مارس سال 2011 میلادی تاکنون ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد حدود 70 هزار نفر کشته و 5 میلیون نفر آواره شده‌اند که از بین آنها حدود یک میلیون نفر در کشورهای خارجی بسر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای عربی خواستار کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از سمت خود هستند، اضافه کرد: آنها می‌گویند این کار موجب قطع خشونت می‌شود.

سرکنسول روسیه در رشت متذکر شد: روسیه نگران آن است که دخالت خارجی در سوریه و سقوط حکومت این کشور منجر به گسترش درگیری شود.

این مسئول به نقش تروریست‌ها در اوضاع سوریه اشاره کرد و اذعان داشت: مقام‌های سوریه می‌گویند با جنگجویان مسلح و مورد حمایت خارجی مواجه هستند و آنها خاطرنشان می‌کنند که تعدادی از گروه‌های مسلح مخالفان با شبکه تروریستی «القاعده» ارتباط مستقیم دارند.

انتهای پیام/2300/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول