اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ حدادعادل در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان:

سوریه تاوان مقاومت در برابر آمریکا را پس می‌دهد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سوریه امروز تاوان مقاومت در برابر آمریکا را پس می‌دهد.

سوریه تاوان مقاومت در برابر آمریکا را پس می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی حدادعادل در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در جلسه پرسش و پاسخی با موضوع داشته‌ها و نداشته‌های دولت احمدی نژاد و پیشرفت مطلوب دولت یازدهم، که با همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد در صحبت‌های خود، اظهار کرد: دانشجو بر حسب شرایطی که دارد آرمان‌خواه، عدالت طلب، آینده ساز است.

وی افزود: به دلیل اینکه دانشجویان تعلقات مادی ندارند، وجدان بیدار اجتماعی‌اند و طبیعت دانشجویی سبب می‌شود که دانشجویانی که خود را برای آینده کشور آماده می‌کنند، جایگاه اصلی خود در کشور را بشناسند.

این نامزد احتمالی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شرایط ایران قبل از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: کشور ما 200 سال بود که از دخالت قدرت‌های خارجی و تصمیم‌گیری بیگانگان رنج می‌برد.

وی ادامه داد: آرام آرام به قدری نفوذ بیگانگان زیاد شده که حتی برای ما حکومت تعیین کرده و دولت‌های ما را تغییر می‌دادند.

حدادعادل تأکید کرد: همچنین در این مدت از طریق شبکه‌های فراماسونری برای حکومت‌های ما نیرو تربیت می‌کرده و هنگام بیداری مردم به وسیله کودتا خود را بر ملت مسلط می‌کردند.

وی اذعان کرد: این احساس ملی سبب شد که امام(ره) رهبری انقلاب را به دست گرفته و نخستین شعار و خواسته مردم استقلال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این شعار، گفت: حداقل 200 سال تجربه تلخ تاریخی در پس این شعار قرار گرفته و بزرگ‌ترین دستاورد ملت ایران در انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به میزان استقلال ملت‌های منطقه، اظهار کرد: دولت سوریه که در میان کشور‌های خاورمیانه تبعیت به نسبت کمتری از آمریکا و اسرائیل داشت، اکنون به دست دیگر کشورهای عربی و ترکیه و با نقشه اسرائیل و به دستور آمریکا و پول نفت کشورهای منطقه، تنبیه و مجازات می‌شود.

حدادعادل در بیان دلایل عدم وجود استقلال در این کشورها، به گفته یک مفتی سعودی مبنی بر وجود وحدت نظر این کشور با اسرائیل، اشاره کرد و گفت: این مثال یکی از نمونه‌های بارز نبود استقلال در این کشور است.

وی در بیان پاسخ امام(ره) به سؤال یک خبرنگار پاکستانی در زمان جنگ تحمیلی، مبنی بر اینکه تاکنون این انقلاب چه فایده‌ای داشته است، افزود: «این انقلاب تنها یک نتیجه داشت و این بود که امروز برای ایران در تهران تصمیم گرفته می‌شود.»

رئیس مجلس هفتم شورای اسلامی متذکر شد: اکنون در عالم اسلام برای کدام کشور در مرکز همان کشور تصمیم‌گیری می‌شود؟ و این معنای گوهری به نام استقلال است که جمهوری اسلامی آن را به دست آورده است.

وی در بیان نمونه‌ای از خسارت‌هایی که آمریکا و اسرائیل با دخالت‌های خود به کشورهای منطقه تحمیل می‌کنند، گفت: این کشورها توسط غرب غارت شده و برای آن قیمت تعیین می‌کنند.

حدادعادل ادامه داد: حتی در این کشورها میزان استخراج نفت از طرف غربی‌ها تعیین و با ترساندن آنان از جنگ در ازای پول، به این دولت‌ها اسلحه فروخته و کارخانه‌ها و اقتصاد خود را فعال می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: حتی بازار این کشور‌ها متعلق به کارخانجات غربی بوده و در سیاست و فرهنگ تابع و دنباله رو غرب هستند.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه حال با این مقایسه باید پرسید که چرا نخستین سخن ملت ایران استقلال بوده، گفت: اگر اکنون مشاهده می‌شود که ملت ایران در مسئله هسته‌ای و مسائل مشابه در برابر تمامی فشار‌های دشمنان خارجی با همه قوا می‌ایستد، این مقاومت از معنای تمام عیار استقلال ناشی می‌شود.

وی با هشدار نسبت به ضرورت ادامه این راه گفت: ملت ایران باید با مقاومت، وحدت و هوشیاری به دنیا بقبولاند که با یک کشور مستقل روبرو هستند که این خود مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تاکنون بوده و حفظ این استقلال زیر بنا و پایلوت همه خیرها، برکات و کارهای خوب ایران اسلامی است.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول