اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه محکوم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: تصمیم دولت‌های انگلیس و فرانسه در مورد حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه علیه مردم این کشور برخلاف قوانین بین‌المللی است و محکوم است.

حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه محکوم است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی و وحدت آفرین نماز جمعه شهر خورموج که با حضور اقشارمختلف مردم مومن و متعهد در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: همه ما به رعایت تقوای خدا اهمیت قائل شویم.

امام جمعه خورموج افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند انسان با تقوا کسانی هستند که اهل راست گفتن هستند و از دروغ پرهیز می‌کنند زیرا علامت آدم با تقوا و مومن راستگویی است.

وی یادآورشد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند کلید همه گناهان دروغ است و انسان‌های با تقوا اهل ادا کردن امانت هستند چه امانات خصوصی فردی متعلق به افراد و چه امانات الهی و اجتماعی که در اختیار آنها قرار دارد.

مصلح با اشاره به اینکه انسان باید بر وسوسه شیطان بیرونی و هوای نفس درونی غلبه کند، گفت: اگر انسان به فکر خدا باشد بر هوای نفس و دل بریدن از دنیا غلبه خواهد کرد.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: شرک به خدا، کفران به نعمت‌های الهی و نفاق و دورویی سه عاملی است که موجب سوخته شدن عمل انسان می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از افراد نان را به نرخ روز می‌خورند، سینه زنند و زیرهر پرچمی حضور پیدا می‌کنند و در منافع شخصی خود حرکت می‌کنند و اصول ثابتی درزندگی برای خود انتخاب نکرده‌اند این انسان‌ها دارای قلبی مریض هستند.

مصلح گفت: کسانی که دنبال طرح دوستی با دشمنان اسلام، یهود و نصارا هستند این‌ها از منافقین هستند.

وی افزود: کشورهای اروپایی در مواقع حساس دست به دست همدیگر می‌دهند و وقتی می‌خواهند علیه نظام ما قطعنامه بنویسند همه این‌ها با هم متحد می‌شوند از آمریکا شروع می‌‌شود و به دنبال آن فرانسه، آلمان و سایر کشورها از آنها تبعیت می‌کنند.

مصلح خاطرنشان کرد: آنهایی که دنبال مذاکره با استکبار و ارتباط با کفر هستند و فرش پهن می‌کنند و آنهایی که تکیه گاه خود را استکبار و آمریکا قرار می‌دهند از خود آنها هستند.

انتقاد به عدم رعایت عفت و حجاب در دشتی

وی ضمن انتقاد از عدم رعایت عفت و حجاب درشهر خورموج گفت: چرا در شهرستان دشتی باید وضعیت بدحجابی در خیابان‌ها دیده شود.

مصلح گفت: متاسفانه اخیرا در مرکز شهرستان فردی که می‌خواهد ازدواج کند از 15 روز قبل از آن دست به زدن و کوبیدن ساز و ... می‌کنند که این باعث ناراحتی مردم شده است.

وی یادآورشد: بدحجابی باعث عادی شدن گناه در جامعه می‌شود و عدم رعایت حجاب باعث می‌شود دختران به این وضعیت سوق داده شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از صحنه‌ها که نباید ببینیم مشاهده می‌کنیم اضافه کرد: متاسفانه عروس و داماد در پارک‌ها می‌روند، از قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این زمینه درخواست می‌کنم اجازه ندهند در شهر مذهبی ما چنین اتفاقاتی رخ بدهد و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزانتظار داریم نظارت بیشتری بر صنف فیلمبرداران و عکاسان داشته باشند.

سالگرد بمباران شیمیایی شهر حلبچه

امام جمعه خورموج سالگرد بمباران شیمیایی شهر حلبچه از سوی رژیم بعثی که به شهید شدن 5 هزار نفر انجامید را تسلیت گفت و افزود: بمباران شیمیایی حلبچه در 25 اسفند ماه سال 66 توسط رژیم بعث عراق صورت گرفت که درپی این فاجعه تلخ انسانی بیش از پنج هزار نفر از مردم بی گناه این شهر که غیر نظامی بودند کشته شدند.

وی افزود: استکبار جهانی از صدام در کشتار مردم حلبچه حمایت کردند و کارخانه‌ها و شرکت‌های آلمانی بمب‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: تصمیم دولت‌های انگلیس و فرانسه در مورد حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مسلح در سوریه علیه مردم این کشور برخلاف قوانین بین المللی است و محکوم است.

وی یادآورشد: این کشورها هر روز دارند در سوریه، عراق، بحرین و ... حادثه می‌آفرینند و به القاعده و طالبان که دست پرورده خودشان است کوچکترین اعتراضی نمی‌کنند.

انتهای پیام/66001/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول