اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد نظامی ارتش در‌ فارس:

سرعت عمل ارتش در زلزله بوشهر تحسین‌برانگیز بود

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد سرعت عمل ارتش در زلزله بوشهر را تحسین‌برانگیز دانست و گفت: بنا به اظهار استاندار این استان، نخستین مجموعه‌ای که در زلزله وارد عمل شد، یگان‌های ارتش بودند.

سرعت عمل ارتش در زلزله بوشهر تحسین‌برانگیز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: ارتش بر خلاف آنچه برخی گمان می‌کنند از پیش از انقلاب به نظام ولایی خدمت کرد و بسیاری از افسران ارتشی توسط ساواک دستگیر و شکنجه شدند.

وی افزود: ارتشیان مومن همان زمان بنا به دستور امام پادگان‌ها را خالی کردند و درب اسلحه‌خانه‌ها را به روی مردم گشودند.

اگر کمک دیگران نبود سال 62 جنگ تمام بود

محمدی اضافه کرد: در ابتدای انقلاب نیز نخستین واکنش را در برابر گروه‌های تجزیه‌طلب ارتش نشان داد و در جنگ تحمیلی با تمام کمک‌های فنی، تجهیزاتی و اطلاعاتی چند کشور به صدام، ارتش دلاورمردانه از کیان کشور دفاع کرد.

به گفته وی، نخستین واکنش سریع در برابر تهاجم ارتش بعثی توسط نیروی هوایی در یکم مهر ماه اتفاق افتاد که 140 فروند بمب‌افکن اهداف نظامی و اقتصادی عراق را در هم کوبیدند.

این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: در جنگ تحمیلی تمام کشورهای غربی و کشورهای عربی به غیر از لیبی و سوریه در کنار صدام بودند و اگر این کمک‌ها نبود همان سال 62 ایران کار را تمام می‌کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در همان ماه‌های نخستین جنگ در عملیات «مروارید» نیروی دریایی عراق را منهدم کرد و تا پایان جنگ تحرک جدی از نیروی دریایی ارتش بعث دیده نشد.

انهام 220 هواپیما و 100 بالگرد عراقی

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌ فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دفاع مقدس 220 فروند هواپیمای جنگی دشمن و 100 بالگرد سرنگون شد.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در دفاع مقدس 150 عملیات آفندی و پدافندی محدود و گسترده به صورت مستقل یا مشترک با سپاه انجام داد.

به گفته وی، 50 هزار شهید و 240 هزار جانباز ارتش سندی برای جان‌فشانی این مجموعه در راه انقلاب و نظام است.

هیچ ارتشی از فتنه حمایت نکرد

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌ فارس در ادامه گفت: ارتش در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی بدون چشم‌داشت و توقع حضور داشته و هیچ‌گاه کوچک‌ترین انحرافی از این مجموعه دیده نشده است.

وی افزود: در جریان فتنه سبز حتی یک سرباز از ارتش در این انحراف حضور نداشت و این امر افتخاری برای ارتشیان غیور است.

استقلال در تولید ادوات نظامی دیگر موردی بود که محمدی به آن اشاره کرد و ابراز داشت: هواپیماهای رعد و صاعقه و انواع پهبادها، انواع خمپاره، تانک، توپ، راکت‌انداز، نفربر زیردریایی، ناو، ناوچه و ... باعث شده که آمریکا و هیچ کشوری جرات حمله به ایران را نداشته باشد.

به گزارش فارس، 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی نامگذاری شده و هر ساله در این روز با برگزاری مراسم، مانور و رژه‌های ویژه دلاورمردی‌های ارتش گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول