اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

ارتش بعد از انقلاب تبعیت خالصانه خود را به رهبری نشان داده است

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز ارتش در 29 فروردین گفت: ارتش بعد از انقلاب تبعیت خالصانه خود را به رهبری نشان داده است.

ارتش بعد از انقلاب تبعیت خالصانه خود را به رهبری نشان داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه خود و نماگزاران حاضر را به تقوای الهی دعوت و پیرامون زبان و خطاهای آن موضوعاتی را مطرح کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که باید مواظب زبان‌مان باشیم، افزود: یکی از بزرگترین مفاسد زبان دروغگویی است.

امام جمعه استان اصفهان با اشاره به معایب و مصادیق دروغگویی ادامه داد: در مباحث  فقهی و فلسفی دروغگویی دارای چند نوع است و یکی از موضوعات دروغگویی در بحث فقهی و فلسفی دروغ تئوری است.

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم (ع) در شکستن بت‌ها تأکید کرد: در هنگام بازخواست از حضرت ابراهیم (ع) ایشان شکستن بت‌ها را به گردن بت بزرگتر انداخت که این نوعی از دروغگویی تئوری است.

آیت‌‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان حدیثی از امام علی (ع) که فرمود کسی که می‌خواهد مزه ایمان را بچشد باید دروغگویی را ترک کند، گفت: به نفع و خیر و صلاح انسان در دنیا و آخرت است.

امام جمعه استان اصفهان در خطبه دوم با اشاره به ایام هفته اظهار کرد: یکی از حوادث مصیبت‌بار و دردناکی که اتفاق افتاد زلزله بوشهر بود.

وی افزود: این زلزله بزرگ برای بار دیگر در بوشهر باعث کشته شدن حدود 40 نفر و مجروح شدن صدها نفر و بی‌خانمان شدن هزاران نفر شد.این فرصت خوبی است که برای بار دیگر انسان‌دوستی و هم‌نوع دوستی خود را به رخ جهانیان بکشانیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه ما باید همراه با مردم شهرستان‌ها و روستاهای زلزله‌زده بوشهر با کمک‌های نقدی و غیرنقدی به شماره حساب 99999 به بانک‌های عامل ملی و مسکن به کمک آنان بشتابیم.

وی ادامه داد: در هفته جاری سالروز تأمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام (ره)‌ را داریم که این بنیاد در این چند سال اخیر خدمات خوبی به ویژه به روستائیان ارائه کرده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: در 29 فروردین سالروز پیوند مردم با ارتش جمهوری اسلامی را داریم که ارتش در بعد از انقلاب تبعیت خالصانه خود را به رهبری نشان داده است.

وی تصریح کرد: اولین بیعتی که ارتش جمهوری اسلامی ایران با امام (ره) به عمل آورد در 19 فروردین توسط نیروهای ارتش بود.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: ارتش جمهوری اسلامی از اول پیروزی انقلاب بیعت خود را با انقلاب و رهبری حفظ کرده و فرمایشات مقام معظم رهبری را در نهاد خود به کار بسته است. رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و هم‌اکنون مثال‌زدنی است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین مناسبت این هفته  سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است که این را هم به پیشگاه ولی‌عصر (عج) هم به رهبری و همه مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌نمایم. حضرت زهرا (س) هم در تاریخ شهادت و هم در تاریخ درس و در خیلی از موارد دیگر مجهول بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) مصداق تمام کمالات یک زن را در خود جای داده است، افزود: امام (ره) فرمودند اگر فاطمه مرد بود یک پیامبر و همتای پیامبر (ص) بود. سه خصلت مهم فاطمه (س) عبارت بودند از مهربانی و عطوفت، همسرداری، تربیت فرزندان بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) شهادت راه ولایت است، ادامه داد: فاطمه کسی بود که با خطبه‌‌هایی که در مساجد برای زنان می‌خواند نمونه‌های یک زن اسلامی را از دیدگاه دین اسلام برای آنها معرفی می‌کرد.

وی تأکید کرد: امام علی (ع) فرمودند من هیچگاه فاطمه (س) را اذیت نکرده‌ام و ایشان نیز هیچگاه از من نافرمانی نکردند که این خود نمونه یک زن اسلامی است.

انتهای پیام/2301/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول