اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی حاجی‌آباد:

هیئت‌های ‏مذهبی نقش برجسته‌ای در پیشبرد اهداف نظام دارند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی حاجی‌آباد گفت: هیئت‌های ‏مذهبی نقش برجسته‌ای در پیشبرد اهداف نظام داشته و دارند.

هیئت‌های ‏مذهبی نقش برجسته‌ای در پیشبرد اهداف نظام دارند

کریم هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با اشاره به برنامه‌های دهه دوم ایام فاطمیه (س) در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه اول با عید سعید نوروز در دهه اول فاطمیه، اکثریت حسینیه‌ها، مساجد و هیئت‌های مذهبی سطح شهرستان مراسم ایام فاطمیه را در این شهرستان برگزار کردند و مراسم و برنامه‌های اجرا شده شامل سخنرانی، مداحی، مراسم ختم قرآن، اقامه نماز جماعت و قرائت روضه توسل به ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) بوده است.

وی از برگزاری این برنامه‌ها و مراسم در دهه دوم ایام فاطمیه و ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با «شکوه هر چه تمام‌تر» خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها به منظور الگوپذیری جوانان از این مناسبت‌ها و استفاده آنها از زندگی‌ نامه حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

هاشمی یادآور شد: برگزاری مراسم سینه‌زنی در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های دهه دوم ایام فاطمیه است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان حاجی‌آباد افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئت‌های مذهبی، هیئت عزاداری و سینه زنی از نقاط مختلف شهر به سمت امامزادگان به دسته روی و عزاداری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازند.

وی با توجه به کارآمدی حضور روحانیون در مجالس مذهبی افزود: همه هیئت‌های مذهبی باید دارای روحانی باشند و نمی‌شود فقط با مداحی هیئت را پیش برد، جوانان نیاز به اطلاعات و احکام شرعی دارند و این امور با حضور روحانی در جلسات مرتفع خواهد شد .

هاشمی تصریح کرد: شورای هیئت‌های ‏مذهبی همگام با اداره تبلیغات اسلامی در حفظ و صیانت از ارزش‏های اهل بیت (ع) توانسته است با مدیریت صحیح و درایت لازم برای ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی (ص) و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد و حقیقتا نقش هیئت ‏های مذهبی در این خصوص کلیدی بوده است.

حاجی‌آباد شمالی‌ترین شهرستان هرمزگان و با استان‌های فارس و کرمان همجوار است.

انتهای پیام/88002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول