اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

برخی قوانین، اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی را متوقف کرده است

امام جمعه گچساران با اشاره به لزوم تقویت و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گفت: برخی قوانین، تبصره و ماده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و به ویژه برنامه‌های دینی و مذهبی را متوقف کرده است.

برخی قوانین، اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی را متوقف کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید امین‌الله حجازی امروز در همایش استانی فاطمیه در گچساران اظهار کرد: برخی موارد قانونی و تبصره‌ای، مانع از ارائه و یا اجرای مطلوب برنامه‌ها و امور فرهنگی به ویژه امور مذهبی و دینی در جامعه است.

وی بیان داشت: برای رشد، تعالی و ترقی امور فرهنگی با عنوان‌هایی از جمله «ماده، تبصره و قانون اجازه نمی‌دهد» مواجه هستیم که این موارد مانع اجرای برنامه‌های فرهنگی و به ویژه مذهبی است.

تفکر شیعی و تفکر دفاع از حریم ولایت، کشور و نظام را حفظ کرده است

امام جمعه گچساران با بیان اینکه این مشکل را با چند نماینده مجلس نیز در میان گذاشته و با آنان مطرح کرده‌ام، توجه به این مشکل و ارائه راهکارهای عملی در زمینه برطرف شدن این مشکل را خواستار شد.

حجازی با اشاره به اینکه این تفکر و مشی دینی و مذهبی است که نظام و کشور را حفظ کرده است، یادآور شد: تفکر شیعی، فاطمی، مرجعیت، روحانیت، حوزه‌های علمیه و دفاع از حریم ولایت است که مملکت و نظام را حفظ کرده است.

وی افزود: اجرای مطلوب برنامه‌های دینی و مذهبی در این گیر و بندهای قانونی متوقف شده و گرفتار تبصره‌ها و قانون‌ها شده است.

برنامه‌های دینی و مذهبی گرفتار ماده و تبصره‌های قانونی شده است

حجازی با بیان اینکه در گچساران مشکلاتی مانع اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است، گفت: مشکلاتی نسبت به تعالی و ترقی امور مذهبی در این شهرستان وجود دارد.

وی، امکانات مالی و نیرو را از جمله این مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: گچساران یک شهرستان شهیدپرور و ولایتمدار بوده و زمینه کار فراهم و امکانات خوبی در این شهرستان مهیا بوده که در دست ما نیست.

حجازی ابراز داشت: باید دست به دست هم داده و توجه ویژه‌ای به این امر شده و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

امام جمعه گچساران در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: وقتی جبرئیل در رابطه با حدیث کسا از خداوند می‌پرسد که افراد این حدیث چه کسانی هستند، خداوند تبارک و تعالی حضرت فاطمه (س) را محور قرار داده است.

فعالیت زنان در جامعه باید منطبق بر معیارهای دینی باشد

حجازی اذعان داشت: طبق احادیث قدسی و احادیث و روایات، تمام مخلوقات عالم مدیون فاطمه (س) هستند و این بانوی بزرگ اسلام هنوز هم مظلومه عالم هستند.

وی با بیان اینکه عالم به یمن و برکت وجود فاطمه (س) بوجود آمد و بقاء و دوام یافت، ابراز داشت: اما آن‌گونه که شایسته بوده فاطمه (س) را نشناخته‌ایم و به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده‌ایم.

حجازی یادآور شد: بخشی از این عدم انجام وظیفه به خودمان برمی‌گردد، اگر آن‌گونه که باید فاطمی عمل می‌کردیم، بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.

وی افزود: اگر در انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کردیم و تلاش بیشتری می‌کردیم، به طور قطع این‌گونه نبود که بتوانند در عالم، دختر مسلمان شیعه را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار دهند که پوشش، رفتار و اخلاقش با پوشش، اخلاق و رفتار فاطمه(س) تطبیق نداشته باشد.

حجازی متذکر شد: در بسیاری از موارد دختران و زنان مسلمان شیعه ما رفتار و پوشش فاطمی ندارند و در این ایراد، مردان نیز مستثنی نیستند.

وی تصریح کرد: فعالیت زنان در جامعه باید منطبق بر معیارها و رفتارهای دینی باشد و نباید به حدی باشد که به خانه‌نشینی مردان منجر شود.

لزوم تقویت و ایجاد ستادهای فاطمیه در استان

امام جمعه گچساران با انتقاد از برخی گزارش‌های مسئولان یادآور شد: در برخی موارد ما فقط به گزارش‌ها بسنده کرده، در حالی که واقعیت‌ها چیز دیگری است.

حجازی تصریح کرد: باید در گزارش‌ها مشکلات به طور واقعی بیان و ارائه داده شود تا برای حل آن بتوان راهکارهای مناسب، عملی و مؤثر ارائه داد تا مشکلات و معضلات جامعه کاهش پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد، استقرار و تقویت ستادهای فاطمیه در سطح کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد تحول فاطمی در استان بیان داشت: اعتبارات و امکانات مناسبی باید به این ستادها اختصاص داده شود و فاطمیه را رونق دهیم تا موانع و مشکلات جامعه حل شود.

انتهای پیام/82014/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول