اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن راویان جهاد و حماسه شاهرود:

خمیرمایه تهدیدات دشمن مسائل فرهنگی است

رئیس انجمن راویان جهاد و حماسه شهرستان شاهرود گفت: خمیرمایه همه تهدیدات دشمن و به اصطلاح شاه‏بیت این غزل، مسائل فرهنگی است.

خمیرمایه تهدیدات دشمن مسائل فرهنگی است

مرتضی احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهرود با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب و نظام، اظهار داشت: دشمنان در همه مراحل و در پایه همه فشارها فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند با سرگرم ساختن ما در مسائل و تهدیدات نظامی و فشارها و مشکلات اقتصادی و نیز ایجاد فشارها و شکاف‌های سیاسی در درون و بیرون، اهداف فرهنگی خود را پیاده کنند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تأکید کرد: باید در مسائل نظامی خود فرهنگ دفاع را که از احکام اسلام است، مد نظر داشته باشیم و در مسائل اقتصادی نیز فرهنگ اقتصاد مقاومتی که همان فرهنگ جلوگیری از اسراف است را مورد توجه قرار دهیم.

احمدیان ادامه داد: باید در مسائل سیاسی نیز با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی و اینکه سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

پخش برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای با محتوای هرزه؛ برنامه دشمن

رئیس انجمن راویان جهاد و حماسه شهرستان شاهرود بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند «سیاست امروز دشمنان ما سیاست اُندلسی کردن ایران است» و بر همین اساس است که «میشل هولباک» فرانسوی می‌گوید «به جای بمب باید بر سر مسلمانان دامن کوتاه ریخت».

وی افزود: به همین دلیل است که وزیر سابق رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته بود در ایران سیاست پخش برنامه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای با محتوای هرزه را مد نظر قرار دهد.

احمدیان ادامه داد: وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفته بود «انتقال فرهنگ عامیانه غربی به داخل ایران می‌تواند منجر به براندازی جمهوری اسلامی شود» و بسیاری از گفته‌ها و اقدامات متعددی که نشان از این دارد که هدف اصلی دشمنان ما تضعیف اعتقادات و فرهنگ غنی اسلامی و در نهایت براندازی از این طریق است.

وی تصریح کرد: عدم توجه به برخی از موضوعات مهم ضد فرهنگی در ایران مانند فراوانی روزافزون ماهواره، افزایش ضریب نفوذ اینترنت در ایران، استفاده افسارگسیخته مردم از اخبار رسانه‌های بیگانه و... نشان از این دارد که دشمن در حال استفاده از ابزار خود است.

راهکارهای عملی مقابله فرهنگی با جنگ نرم شناخته شود

رئیس انجمن راویان جهاد و حماسه شهرستان شاهرود با بیان اینکه باید همگی توجه بیشتری به موضوع مهم فرهنگ و اعتقادات داشته باشیم، افزود: باید مسئولان، روحانیان و مراجع عظام با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهای عملی مقابله فرهنگی با جنگ نرم را یافته و راهبرد نظام را تنظیم و با توجیه مردم از این خطر و تهدید بزرگ جلوگیری کنند.

وی گفت: فراموشمان نشود که پیدایش انقلاب اسلامی با انگیزه فرهنگی بوده و نه اقتصادی و سیاسی و یا... و با تقویت دین، اعتقادات و فرهنگ و ارزش‌ها و باورهاست که می‌توان در مقابل جنگ نرم دشمن ایستاد.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول