اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

نیاز سنجی فرهنگی در جامعه باید مد نظر ارشاد باشد

امام جمعه ملایر وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیازسنجی فرهنگی در جامعه و حرکت در مسیر رفع این نیاز برشمرد.

نیاز سنجی فرهنگی در جامعه باید مد نظر ارشاد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان امروز در دیدار با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به ایام فاطمیه و شخصیت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از رحلت، دو امانت گران‌بها در بین امت خود بر جای گذاشتند یکی قرآن و دیگری عترت، که وصیت‌نامه امام خمینی (ره) نیز با محوریت این دو امانت است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان ادارات باید از وصیت‌نامه امام خمینی (ره) استفاده کافی و وافی را ببرند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نگاه وسیعی به کشور داشته باشد و به شبهاتی که در باب‌های مختلف به وجود آمده است پاسخ دهد.

امام جمعه ملایر عنوان داشت: ارشاد باید برای کشورهای دیگر نیز خوراک داشته باشد و در هر زمان و مکانی نیازها را بررسی کند و در راستای رفع آن نیازها قدم بردارد.

وی جلوگیری از اشاعه تصوف و درویش‌گری، ترویج بابیت و بهائیت که جوانان را مورد تهدید قرار می‌دهد را از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

فاضلیان تصریح کرد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز سنجی فرهنگی در جامعه و حرکت در مسیر رفع این نیاز است.

وی بیان داشت: همان طور که در عرصه تولیدات در کارخانجات و صنایع برای اقتصاد کشور تلاش می‌شود ارشاد نیز باید تولیدات فرهنگی تازه داشته باشد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه شهید مطهری هر وقت در هر گوشه از جهان منکری اتفاق می افتاد، سریع قلم بر می‌داشت و علیه آن می‌نوشت افزود: امروز ارشاد نیز همین وظیفه را دارد و باید دید، هر کشوری چه چیزی لازم دارد و برای هر کدام نسخه‌ای باید پیچید و در مقابل تشکیک و تضعیف اعتقادات جوانان از سوی دشمن جواب داشته باشد.

در ادامه مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در سال 91 گفت: در سال گذشته این اداره برنامه‌های فرهنگی متعددی را در سطح شهرستان داشته است.

محمود مصباح برپایی 10 جلسه شورای فرهنگ عمومی با 60 مصوبه، عصر شعر عاشورائیان در ایام سوگواری امام حسین (ع) و محرم، برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی همزمان با دهه کرامت (در شهرهای ملایر، سامن، جوکار، ازندریان و اسلام‌آباد) برپایی 30 نمایشگاه فرهنگی و هنری، اهداء 2 هزار جلد کتاب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اهداء جایزه عفاف و حجاب به هنرمندان و اجرای گروه‌های تئاتر ملایر در کشورهای بوسنی هرزگوین و اسلوونی را مهم‌ترین برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در سال 91 عنوان کرد.

انتهای پیام/89013/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول