اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برق منطقه‏ای سمنان خبر داد

بهره‏برداری از 95 پروژه برق‏رسانی در سمنان

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‏ای سمنان از بهره‏برداری 95 پروژه برق‏رسانی در استان در دولت مهر با اعتباری بیش از 6 هزار و 772 میلیارد ریال خبر داد.

بهره‏برداری از 95 پروژه برق‏رسانی در سمنان

سیدعلی‏اکبر صباغ امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در آستانه سفر چهارم دولت به سمنان، از بهره‏برداری 95 پروژه با اعتباری معادل 6 هزار و 772 میلیارد ریال در طول خدمت دولت‏های نهم و دهم در استان خبر داد.

وی دو پروژه را در بخش تولید با هزینه‏ای معادل 4 هزار و 700 میلیارد ریال و 37 پروژه در بخش خطوط انتقال و فوق توزیع را با سرمایه‏گذاری 2 هزار و 32 میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‏ای سمنان همچنین 56 پروژه بهره‏برداری شده در استان سمنان را در بخش اصلاح، بهینه‏سازی و دیسپاچینگ با هزینه‏ای بیش از 40 میلیارد ریال عنوان کرد.

صباغ افزود: در سال‏های اخیر صنعت برق در استان سمنان با سرعت قابل ملاحظه‏ای در حال توسعه بوده و دولت توجه خاصی به این صنعت زیربنایی کرده است.

وی گفت: با بهره‏برداری از این پروژه‏ها، در حال حاضر استان سمنان به شاهراه تبادل انرژی برق کشور تبدیل شده و این امر موجبات افزایش ظرفیت شبکه و امکان تبادل و ترانزیت انرژی با استان‏های همجوار و مرکز کشور را فراهم آورده است.

صباغ با اشاره به چند پروژه مهم به بهره‏برداری رسیده در دولت‏های نهم و دهم نظیر احداث بخش گاز دو نیروگاه سیکل ترکیبی شاهرود و سمنان که در قالب طرح مهر ماندگار توسط رئیس جمهور افتتاح شده است، به بهره‏برداری از پست 400 کیلوولت شاهوار، پست 400 کیلوولت میامی، خط 400 کیلوولت سمنان - گرمسار - جلال و خط 400 کیلوولت شاهرود - علی‏آباد اشاره کرد.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‏ای سمنان همچنین از بهره‏برداری پست 63 کیلوولت امیریه، توسعه پست 230 کیلوولت دامغان و گرمسار، افزایش قدرت پست 63 کیلوولت آرادان، پست 63 کیلوولت شهمیرزاد، توسعه پست 230 کیلوولت شرق سمنان و پست 63 کیلوولت جنوب سمنان خبر داد.

وی افزود: پروژه‏های مهم دیگری نیز در سمنان در حال اجراست که نویدبخش آینده‏ای روشن برای توسعه استان است.

براساس برنامه‏ریزی‏‏های صورت گرفته، صد و یکمین سفر استانی رئیس جمهور، پنج‏شنبه این هفته به استان سمنان انجام می‏شود؛ در این سفر احمدی‏نژاد مهمان مردم استان سمنان خواهد بود.

سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت پس از وقفه‌ای یک ساله، بار دیگر با سفر محمود احمدی‌نژاد به استان سمنان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین سفر استانی رئیس ‌جمهور در خرداد‌ماه سال گذشته و به استان خراسان رضوی بود که طولانی‌ترین سفر استانی احمدی‌نژاد محسوب می‏شد.

رئیس‌جمهور در این سفر در بیش از 45 شهر استان خراسان رضوی سخنرانی کرد.

انتهای پیام/2249/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول