اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

هنرمندان فعالیت‌های خود را در زمینه مسائل قرآنی افزایش دهند

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هنرمندان فعالیت‌های خود را در زمینه مسائل دینی و قرآنی افزایش دهند.

هنرمندان فعالیت‌های خود را در زمینه مسائل قرآنی افزایش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از اعضای سازمان بسیج هنرمندان استان که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار داشت: شما هنرمندان که در قسمت‌های مختلف هنری فعالیت دارید باید در زمینه مسائل قرآنی و معارف اسلامی نیز تلاش بیشتری داشته باشید.

وی افزود: پایه و اساس تمام هنرها باید قرآن باشد و برای داشتن هنری مرتبط با دین و آشنا شدن با پیامبر و ائمه اطهار(ع) باید با قرآن بیشتر آشنا شویم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید با تفسیر و ترجمه کتاب آسمانی با مفاهیم آن بیشتر آشنا شده و آن را در بین نوجوانان و جوانان بیشتر ترویج دهیم.

باریک‌بین با تأکید بر فعالیت بیشتر هنرمندان در زمینه اخلاق و معنویات بیان کرد: فعالیت‌های هنری باید در مسیر اخلاق و معنویات باشد تا هنرمند بتواند جهان طبیعت را به سوی معنویت همراه با کمال، سعادت و پیشرفت سوق دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین‌ با اشاره به اینکه هنرمند کسی است که ملک را به ملکوت پیوند می‌دهد، گفت: پیامبر اکرم(ص) بهترین هنرمندی بود که توانست ملک را به ملکوت پیوند دهد.

باریک‌بین ادامه داد: پیامبر گرامی ما که اکمل پیامبران بود توانست با وجود تمام آزار و اذیت‌هایی که از سوی مردم آن زمان به این شخصیت بزرگوار می‌شد با سعه‌صدر و هنرمندی که داشت، توانست مردمی که به شرک روی آورده بودند را به یکتاپرستی و ایمان به خدا دعوت کند.

وی با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام بزرگوار ما از جمله کسانی بودند که عالم ملک را به عالم ملکوت پیوند دادند و این کشوری که زمانی نوکر اجانب و بیگانگان بود اکنون به یکی از قدرت‌های بزرگ در جهان تبدیل شده است که دشمنان و بدخواهان این نظام به خاطر پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف توسط این نظام خواب راحتی ندارند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: شما هنرمندان این کشور باید با مدنظر قرار دادن مسائل قرآنی زمینه‌ای فراهم کنید که نوجوانان و جوانان ما در برابر هجمه‌های فرهنگی واکسینه شوند.

این مسئول تأکید کرد: هنرمندان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا نوجوانان و جوانان این کشور با ارزش‌های اسلامی و دینی بیش از پیش آشنا شوند.

در ابتدای این دیدار محمد امیری‌مقدم مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین گزارشی در خصوص  فعالیت‌های این سازمان ارائه داد.

انتهای پیام/77001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول