اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی دانشگاه تبریز خبر داد

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان در دانشگاه تبریز

مدیر فرهنگی دانشگاه تبریز گفت: مرحله کتبی منطقه‌ای بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان، همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور با شرکت دانشجویان دانشگاه‌های شمال‌غرب به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، با بیان اینکه در این دوره مسابقات 114 نفر از دانشجویان شرکت داشتند که از این تعداد 61 نفر دختر و بقیه پسر بودند، تصریح کرد: در این مسابقه دانشجویانی از دانشگاه‌های تبریز، مراغه، ارومیه، صنعتی ارومیه، محقق اردبیلی، هنراسلامی تبریز، صنعتی سهند تبریز، شهید مدنی، بناب و آموزش عالی آفاق ارومیه حضور داشتند.

دکتر جلیل شفق کلوانق در ادامه با بیان اینکه در بخش کتبی این دوره مسابقات دانشجویان شرکت کننده در رشته‌های منتخب آیات و روایات، قرآن شناسی، مفاهیم قرآنی و دیدگاه و سیره معصومین با هم به رقابت پرداختند، یادآور شد: آزمون کتبی رشته‌های حفظ نیز در بخش حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء برگزار شد.

وی افزود: این مسابقه‌ها به منظور فراهم آوردن زمینه‌ برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن در محیط دانشگاهی برگزار شد.

به گفته وی ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ارج گذاری به فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان قرآنی دانشگاه‌ها و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی دانشجویان به جامعه دانشگاهی و قرآنی کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه‌ها اعلام شده است.

مرحله منطقه‌ای بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان از سوی اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری مدیریت فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/60001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول