اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

هزینه نکردن برای برنامه‌های دینی و آموزشی سبب گسترش دادگاه‌ها و زندان‌ها می‌شود

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر برای برنامه‌های دینی و آموزشی هزینه نکنیم این هزینه‌ها در راه گسترش ساختمان زندان‌ها، بازداشتگاه‌ها و دادگاه‌ها هزینه می‌شود.

هزینه نکردن برای برنامه‌های دینی و آموزشی سبب گسترش دادگاه‌ها و زندان‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید ‌شرف‌الدین ملک‌حسینی امروز در همایش استانی فاطمیه (س) در گچساران با اشاره به سخنان امام جمعه این شهرستان مبنی بر وجود قوانینی که مانع اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی می‌شود، اظهار کرد: برخی از ماده‌های قانونی و قوانین، قانون واحد و حاکم دارد.

هیچ مسئولی حق جلوگیری از برنامه‌های دینی و فرهنگی را با استناد به قانون ندارد

وی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در زمینه اهمیت برنامه‌های دینی و فرهنگی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده است که هیچ مسئولی حق ندارد وقتی موضوع دین و خدمت به مسائل دینی و فرهنگی مطرح می‌شود، سخن از قانون و ماده قانونی به میان بیاورد که این ماده قانونی مانع خدمت به دین و مکتب تشیع شود.

ملک‌حسینی تصریح کرد: حکومت و نظام ما نظامی بر پایه مذهب تشیع اثنی‌عشری و رسالت مسئولان نیز در این حکومت پاسداری از مکتب شیعه است، بنابراین برای این حکومت باید تلاش همه جانبه در همه موارد ممکن کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هرچه برای دین، فرهنگ، آموزش و پرورش هزینه نکنیم، برای گسترش ساختمان دادگاه‌ها، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها هزینه خواهیم کرد.

ملک‌حسینی ادامه داد: خداوند شاهد است هر رفتاری که از ما به ایجاد بزه و آسیبی در جامعه منجر شود، در حالی که می‌توانستیم با خدمت به عاشورا و فاطمه جلوی آن آسیب را بگیریم، سبب غضب حضرت فاطمه (س) و در پی آن خداوند می‌شود.

وی اذعان داشت: جامعه‌ای که مورد غضب خداوند قرار گیرد، دچار نکبت، مصیبت و آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.

اصول و سبک زندگی جامعه باید بر اساس رضایت فاطمه (س) تعریف شود

ملک‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهان و هستی متعلق به فاطمه (س) است، بیان داشت: همه اصول و سبک زندگی ما باید براساس رضایت فاطمه (س) طراحی و تعریف شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نشست و برخاست و الگوی اخلاقی جامعه ما باید براساس فاطمه(س) الگوی بزرگ الهی تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای کنونی و آینده و آخرت همه متعلق به فاطمه (س) بوده و توصیه می‌کنیم، روایات و احادیث مربوط به قیامت را بخوانید تا مقام فاطمه (س) را در آخرت بهتر درک کنید.

ملک‌حسینی گفت: اگر انسانی خود را در معرض تربیت رسول خدا (ص) قرار دهد، توسط رسول خدا (ص) ساخته می‌شود؛ همانگونه که ایشان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) را ساخت.

وی با بیان اینکه فهم نادرست از دین، اجرای نادرست دین در زندگی را به همراه دارد، بیان داشت: فهم و درک احادیث به ما آموزش می‌دهد که دین را چگونه در زندگی باید پیاده کرد.

انتهای پیام/82001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول