اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت خراسان جنوبی:

فشار خون می‌تواند وراثتی باشد

رئیس مرکز بهداشت خراسان جنوبی با بیان اینکه فشار خون می‌تواند وراثتی باشد، گفت: افرادی که در خانواده آنها یکی از اعضا مبتلا به فشار خون است، باید حداقل سالی یکبار فشار خون آنها اندازه‌گیری شود.

فشار خون می‌تواند وراثتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده بعد از ظهر امروز در همایشی به مناسبت هفته سلامت در ارتباط با اندازه‌گیری صحیح فشار خون اظهار کرد: از 30 دقیقه قبل از اندازه‌گیری فشار خون مصرف سیگار، چای و قهوه و یا سایر نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده نشود.

وی ادامه داد: قبل از اندازه‌گیری فشار خون، فعالیت بدنی لازم است و همیشه اندازه‌گیری فشار خون در وضعیت نشسته یا دراز کشیده باشد.

اندازه‌گیری فشار خون با دست راست انجام شود

رئیس مرکز بهداشت خراسان جنوبی در ارتباط با اندازه‌گیری صحیح فشار خون افزود: اندازه‌گیری فشار خون بهتر است از دست راست باشد و دست روی تکیه‌گاه قرار بگیرد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه برای اندازه‌گیری فشار خون باید از دستگاه فشارسنج دارای بازوبند مناسب با دور بازو استفاده کرد، متذکر شد: بیماران فشار خون دارو‌های خود را باید در حالت ایستاده و یا دراز کشیده مصرف کنند.

وی با بیان اینکه کیسه فشار خون حدود دو انگشت بالای چین آرنج بسته می‌شود، متذکر شد: از باد کردن مکرر بازوبند به دلیل تأثیر بر مقدار فشار خون خودداری شود.

نمک‌پاش را از سر سفره بردارید

رئیس مرکز بهداشت خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی که نیاز به سنجش فشار خون به طور منظم دارند، باید هر روز یک زمان مشخص این اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری را انجام دهند.

مهدی‌زاده ادامه داد: افرادی که در خانواده آنها یکی از اعضا مبتلا به فشار خون است، باید حداقل سالی یکبار فشار خون آنها اندازه‌گیری شود.

وی، استرس را عامل مهم در فشار خون دانست و یادآور شد: شیوع فشار خون بالا در کودکان کمتر است، اما احتمال ابتلای کودکان نیز به فشار خون بالا وجود دارد.

به جای نمک از سرکه و ادویه‌های معطر استفاده شود

رئیس مرکز بهداشت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نمک عامل فشار خون بالا است، اظهار کرد: برای پیشگیری از فشار خون بالا به میزان سدیم درج شده بر روی برچسب‌های بسته‌های مواد غذایی دقت شود و نمک‌پاش را از سر سفره بردارید.

مهدی‌زاده در پایان بیان داشت: به هنگام طبخ غذا تا حد امکان نمک کمتر به غذا اضافه شود و به جای نمک از ادویه‌‌‌های معطر و سرکه استفاده شود.

انتهای پیام/69015/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول