اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

تولیدات هنری در تراز انقلاب باشد/ هنر بعد از پیروزی انقلاب مشروعیت پیدا کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: هنر در ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب مشروعیت پیدا کرد.

تولیدات هنری در تراز انقلاب باشد/ هنر بعد از پیروزی انقلاب مشروعیت پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محسن حیدریان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید آوینی و شهدای هنرمند استان کردستان که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب یک تمدن‌سازی جدید براساس آموزه‌های دینی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنر با تعهد دینی و انقلابی آمیخته شد، تصریح کرد: تعهد دینی و اسلامی برآمده از نفس‌های الهی شهیدان اهل قلمی چون شهید آوینی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با هدف ایجاد یک باور جدید و تمدن‌سازی جدید به وجود آمد و بسیاری از تفکرات را در جهان دگرگون کرد.

به گفته حجت‌الاسلام حیدریان، در حقیقت شیطنت‌های دشمنان و در رأس آن استکبار جهانی علیه ایران به دلیل ایجاد تمدن الهی و انقلابی است.

وی از زبان هنر به عنوان بهترین ابزار برای تبیین و ترویج آموزه‌های دینی و انقلابی نام برد و گفت: سمت و سوی هنر در کشور اسلامی باید تقویت و ترویج هنجارهای اسلامی و انقلابی باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: هنرمندان انقلابی ما باید حفظ و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی را در خلق آثارشان در اولویت قرار داده و با حرکت در این راستا تهدیدات فکری و نرم دشمنان را خنثی کنند.

حجت‌الاسلام حیدریان تعهد و بی‌تفاوت نبودن در برابر جامعه را مهم‌ترین شاخصه یک هنرمند انقلابی دانست و گفت: هنرمندان ما باید با الگوگیری از شهید آوینی‌ها و با توجه به نیاز جامعه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هنر در کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب مشروعیت پیدا کرد، افزود: بسیاری از خانواده‌ها قبل از پیروزی انقلاب اجازه ورود به فرزندان خود به این عرصه نمی‌دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که هنر ما مشروعیت پیدا کرد و در مسیر اسلام قرار گرفت مسیر ورود علاقمندان به این حوزه باز شد.

وی تصریح کرد: اگر مردم به این باور برسند که تولیدات هنری در عرصه‌های مختلف از باورهای انقلابی فاصله گرفته‌ است، هنر انقلابی مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، هنرمندان کشور باید در مسیر هنر آرمان‌خواهی و عمل‌گرایی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام حیدریان تصریح کرد: هنرمندان باید در قالب هنر مشکلات و نیازهای مردم را به مسئولان انتقال دهند و در راستای اصلاح روندهای ناصحیح با زبان شیوای هنر فرهنگ‌سازی کنند که نقش و رسالت هنرمندان بسیجی در این مسیر از دیگر هنرمندان حساس‌تر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: نظام‌های اسلامی در هنر رویکرد طالبانیسم را که مغزهای منجمد و عقب‌گرد دارند قبول نداشته و هنر سکولاریسم نیز در این نظام‌ها جایی برای رشد و حرکت ندارد.

حجت‌الاسلام حیدریان در پایان گفت: تنها هنرمندان و هنرهایی در نظام اسلامی مورد تائید هستند که به مباحث دینی و ارزشی نزدیک باشند.

انتهای پیام/79002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول