اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول تعطیلات نوروز/

طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه یزد اجرا شد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرایی شدن طرح آرامش بهاری با موفقیت کامل در 60 بقعه متبرکه و امامزادگان سطح استان یزد در طول تعطیلات نوروز خبر داد.

طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه یزد اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح آرامش بهاری اظهار داشت: بر حسب تدابیر و پیرو تجربیاتی که در سال‌های گذشته از اجرای طرح آرامش بهاری داشتیم، این طرح با برنامه‌ریزی مناسب در بقاع متبرکه استان اجرا شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در اجرای این طرح پیش‌بینی شده بود و به مرحله اجرا درآمد، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، ارائه خدمات رفاهی در سطح بقاع متبرکه و زائرسراهای موقوفه استان بود.

این مسئول افزود: لحظه تحویل سال نو در سطح 51 بقعه متبرکه استان مراسم ویژه برگزار شد که نزدیک به 60هزار نفر در این مراسم حضور داشتند و سال نو را با معرفت الهی آغاز کردند.

میرجلیلی ادامه داد: در اجرای این طرح که از 28 اسفند سال گذشته تا پایان نیمه فروردین ماه جاری برگزار شد بیش از یک میلیون زائر نیز از بقاع متبرکه در سطح استان دیدن کردند و اعمال زیارتی بجا آوردند.

وی با اشاره به برپایی طرح خیمه‌های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری عنوان کرد: 9 خیمه معرفت در سطح شهر یزد و شهرستان‌های خاتم، میبد و بافق با حضور 30 مبلغ اعزامی از قم و نیز 45 روحانی بومی استان و شهرستان برپا شد.

وی با اشاره به رشد 120 درصدی در برپایی خیمه‌های معرفت نسبت به سال گذشته و استقبال از این خیمه‌ها گفت: ارائه مشاوره خانواده و راهکارهای مناسب در راستای کاهش تنش در زندگی مشترک زوجین از جمله اهداف برپایی این خیمه‌ها بود.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های متنوع فرهنگی، آموزشی در اماکن مذهبی نیز با استقبال گسترده‌ای از سوی زائران مواجه شد، به طوری که با راه‌اندازی غرفه مشاوره دینی و پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) و سیدجعفر محمد(ع)، بیش از صدها نفر از گروه‌‌های سنی مختلف به این غرفه‌ها مراجعه کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد عنوان کرد: توزیع بیش از 75 هزار بروشور در پنج عنوان در بین زائران از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح آرامش بهاری بود که نسبت به سال گذشته بیش از چهار برابر رشد داشت.

وی یادآور شد: این بروشورها در سطح 60 بقعه متبرکه استان توزیع شد که برای شناسایی و معرفی بقاع تاریخی و مذهبی استان و جلب رضایت زائران این اقدام تاثیرگذار بود.

میرجلیلی در ادامه از استقرار و اسکان 150 هزار نفر از زائران بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح استان خبر داد و بیان داشت: زائرسراهای پیش‌بینی شده در سطح استان با حضور 220 خادم افتخاری در ایام اجرای طرح آرامش بهاری به زائران ارائه خدمت کردند.

وی از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد را تهیه و تامین 2هزار بسته فرهنگی کودک اعلام کرد و گفت: با اعتبار 35 میلیون تومان بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان تهیه شده بود و در غرفه کودک در بقاع متبرکه یزد پس از حضور کودکان در غرفه و ترسیم نقاشی این هدایا به کودکان ارائه می‌شد.

وی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تقویت باورهای دینی و مذهبی، بهره‌برداری از فضای معنوی امامزادگان در ایام نوروز، ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و نیز تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی را از اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

میرجلیلی برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، اعزام مبلغان برای پاسخگویی به مسائل شرعی، توزیع چادر برای بانوان، نصب پوسترهای نمایشگاهی و توزیع بسته‌‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت و نشست هم‌اندیشی روحانیون را از دیگر برنامه‌‌های اوقاف در ایام عید برشمرد.

انتهای پیام/90004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول