اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

59 هزار زائر در طرح آرامش بهاری مشارکت کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: 59 هزار زائر در ایام تعطیلات نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری از اماکن مذهبی، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این استان و فضای معنوی آنها بهره بردند.

59 هزار زائر در طرح آرامش بهاری مشارکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری عصر امروز در مراسم پایانی طرح آرامش بهاری در امامزاده صالح اردبیل اظهار داشت: ما امسال از آغاز تعطیلات نوروزی طرح آرامش بهاری را با برنامه‌های متنوع معنوی، مذهبی در بیش از 18 امامزاده برجسته استان آغاز کردیم و در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 59 هزار زائر و مسافر نوروزی از این اماکن و فضاهای معنوی آن استفاده کردند.

وی به تقارن ایام نوروز امسال با مناسبت فاطمیه اشاره کرد و افزود: در امامزاده‌هایی همچون سید سلیمان فخرآباد، امامزاده عبدالله کلور، امامزاده سید ابراهیم مشگین‌شهر و همچنین دیگر امامزاده‌های مشهور این استان تدابیر لازم و برنامه‌های متنوع برای استفاده زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شده بود که پذیرای میهمانان در ایام نوروزی بودند.

مشهوری‌نظری یکی از ثمرات و فواید طرح آرامش بهاری را در نخستین روزهای بهار طبیعت استفاده از حال و هوای معنوی و ارزشی توصیف کرد و ادامه داد: اجرای این برنامه در سال‌های اخیر زمینه مساعدی را فراهم کرد تا مسافران نوروزی بتوانند در یک حال و هوای ارزشمند معنوی با آشنایی با امامزاده‌های این استان با حضور در این فضاها لذت معنوی را نیز ببرند.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ محوریت و مرکزیت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در این استان شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی است که ما در مجموع ساماندهی و مرمت 185 بقعه متبرکه و امامزاده را به همراه 3 هزار و 800 مسجد در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: با اختصاص 600 میلیون تومان مرمت 60 مسجد در سال گذشته انجام شد و در تلاش هستیم امسال نیز با تزریق اعتبار مناسب بتوانیم بخش دیگری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در این حوزه ارتقا ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل وجود 500 موقوفه و بیش از 2 هزار و 348 رقبه را یادآور شد و اضافه کرد: ‌بیش از نیمی از موقوفات در اردبیل و مابقی نیز در خلخال و مشگین‌شهر واقع شده‌اند.

مشهوری‌نظری عمده نیات واقفان را تعزیه امام حسین (ع)، روضه‌خوانی برای سیدالشهدا (ع) و اطعام و احسان به فقرا و نیازمندان اعلام کرد و یادآور شد: ما امروز در جامعه به نیت‌های جدید واقفان و خیرین نیاز داریم تا بتوانیم به صورت شایسته در ترویج و توسعه فرهنگی منور علوی و نبوی بیش از گذشته موفق عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فواید و ثمرات طرح آرامش بهاری به عنوان یک طرح هم‌شأن و هم‌تراز با جایگاه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه گفت: امامزاده‌ها در کشورمان عنصر ترویج تشیع و همبستگی بوده و ما شیعه بودن خود را مدیون این امامزادگان هستیم.

مشهوری‌نظری افزود: برپایی طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان آن هم در ایام نوروز با سنت‌ها و آیین‌های مختلف سبب شده تا رغبت و علاقمندی برای بهره‌گیری از فضای معنوی ارتقای روزافزونی پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول