اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حرکت‌های هسته‌ای ایران همواره در چارچوب NPT بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران زیر بار حرف زور کشورهای غربی نمی‌رود، گفت: حرکت‌های هسته‌ای ایران همواره در چارچوب NPT بوده است و خارج از آن هیچ توصیه و اقدامی را نمی‌پذیرد.

حرکت‌های هسته‌ای ایران همواره در چارچوب NPT بوده است

عوض حیدرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های انرژی هسته‌ای آرزوی هر کشور و ملتی است و جمهوری اسلامی ایران توانست این آرزو را تحقق ببخشد.

وی افزود: ایران توانست انرژی هسته‌ای را به صورت بومی تولید و چرخه فناوری هسته‌ای را تکمیل کند به گونه‌ای که اکنون این توانایی را دارد که به کمک انرژی هسته‌ای نیازمندی‌های خود در زمینه تحقیقات، تولید و بخش‌های مختلف مانند صنعت، کشاورزی و پزشکی را به دست دانشمندان کشورمان انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم کارهایی که در زمینه انرژی هسته‌ای تاکنون انجام داده‌ایم منطبق بر مقررات NPT بوده است و خارج از آن هیچ توصیه و اقدامی را نمی‌پذیریم.

وی اضافه کرد: ایران نیازمند استفاده از فواید انرژی هسته‌ای در زمینه پزشکی، تحقیقات، کشاورزی و فناوری خارجی است بنابراین با افتخار راه پیشین خود را برای پیشرفت در صنعت انرژی هسته‌ای ادامه می‌دهد.

حیدرپور تاکید کرد: اگر کشورهای 1+5 اصراری بر توقف فعالیت‌های ایران داشته باشند کشور ما همچون همیشه به خواسته‌های غیر منطقی آنها تن در نخواهد داد.

وی افزود: ما برای رآکتور تهران که به تولید رادیو دارو می‌پردازد سالیانه به مقداری اورانیوم 20 درصد نیاز داریم که تهیه آن تا حدودی برای ما گران تمام می‌شود بنابراین به 1+5 توصیه می‌کنیم که درخواست متوقف کردن غنی‌سازی آن را نداشته باشند چرا که این مسئله را نمی‌پذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با این اینکه ممکن است در آینده نیازمند غنی‌سازی بیش از 20 درصد برای استفاده‌های صلح‌آمیز مانند پزشکی و کشاورزی باشیم، تأکید کرد: اگر 1+5 زمینه بستن قرارداد با قیمت مناسب برای برای این گونه غنی‌سازی‌ها را فراهم کند به دلیل ارزان تمام شدن به نفع ماست و ممکن است ایران به صورت موقت غنی‌سازی را متوقف کند اما تعلیق کامل این غنی‌سازی‌ها هرگز عملی نمی‌شود.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول