اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مؤسس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

بانوان هنرمند به تبیین زیبایی‌های آفرینش بپردازند

عضو هیئت مؤسس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هنرمند حقیقی کسی است که با هنرش زیبایی‌های آفرینش را به تصویر می‌کشد و بانوان هنرمند کشورمان باید در این عرصه قدم بگذارند.

بانوان هنرمند به تبیین زیبایی‌های آفرینش بپردازند

فروغ نیلچی‌زاده امروز در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان هنرمند بسیجی و مراسم بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: زنانی که به حقیقت ناب هنر می‌رسند، هنر را واقعی‌تر می‌بینند.

وی افزود: هنرمند حرفه اصلی‏اش شناختن، دیدن درد در وجود خود و مشاهده این درد در تمام ذرات آدم است.

عضو هیئت مؤسس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: دنیای بعد از خدا و به عبارتی دیگر دنیایی که به خدا پشت می‌کند، هنر خودش را در مرداب پر از لجنزار جست‏وجو می‌کند.

نیلچی‌زاده گفت: شهید مرتضی آوینی یکی از هنرمندان بزرگ انقلاب اسلامی بود که به دست نجات بخش اسلام و امام از کنار مرداب عبور کرد و خودش را پیدا کرد.

وی افزود: هنرمند نوشته‌هایش مثل فرزندانش می‌مانند؛ وقتی شهید آوینی با دنیای اندیشه‏های غربی آشنا می‏شود، حقیقت ناب را پیدا می‏کند و همه نوشته‏هایش را که احساس، تخیل و هنر بود در گونی ریخته و می‏سوزاند.

عضو هیئت مؤسس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: هنرمند نخستین کسی است که مراسم آشتی‏کنان با آسمان را برقرار می‏کند.

نیلچی‌زاده بیان کرد: نخستین بار شهید آوینی وقتی به همراه گروه «روایت فتح»، خدمت امام خامنه‏ای رسیدند، معظم‏له به این گروه اعلام کردند که حق معرفی این شهید بزرگوار را ندارید؛ چون همه با صدای شهید آوینی آشنا بودند.

وی گفت: روایت فتح در ظاهر بیان‏کننده پیروزی‏های رزمندگان اسلام بود و به همین دلیل، شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم معرفی شد.

عضو هیئت مؤسس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: هنر به انسان بال پرواز می‌دهد و این یعنی هنر بیشتر از علم پزشکی قدرت درمان دارد.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول