اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل:

انقلاب اسلامی روح تعهد را در هنر متعالی ایران دمید

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز زنده شدن و احیای روح تعهد و معنویت از دست رفته در هنر اصیل ایران شد.

انقلاب اسلامی روح تعهد را در هنر متعالی ایران دمید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جاوید رخشانی ظهر امروز در نشست هنرمندان حوزه هنری در اردبیل اظهار داشت: هر حادثه و اتفاقی که در تاریخ یک کشور رخ می‌دهد به طور مستقیم بر ادبیات و هنر آن کشور تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و با آرمان‌های دینی و انقلابی خود سبب تغییرات چشمگیر در حوزه هنر و ادبیات شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل یادآور شد: هنرمندان سرمایه‌گذاران فرهنگی یک جامعه تلقی می‌شوند و باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند چرا که بی‌توجهی به این قشر از جامعه تبعات جبران ناپذیری برای فرهنگ عمومی جامعه به دنبال  دارد.

رخشانی به کمبود امکانات و بودجه حوزه هنری در قبال انتظارهایی که از این نهاد می‌رود اشاره کرد و گفت: به عنوان یک ارگان اسلامی انقلابی که نقش ارزنده‌ای در فرهنگ‌سازی با مباحث دینی جامعه ایفا می‌کند باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد چرا که مقوله هنر دینی و انقلابی بسیار فراگیر است و با همه مردم سروکار دارد.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که هنر نمایش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب چه تفاوتی داشته است و تا چه اندازه توانسته خود را با معیارها و ارزش‌های دینی و انقلابی همسو کند، عنوان کرد: برای تعریف هنر انقلاب باید تعریف دقیقی از هنر دینی و اسلامی داشته باشیم چرا که هنر انقلاب و هنر اسلامی و دینی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وی سخن امام راحل در خصوص «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها است» را یادآور شد و افزود: می‌توان نتیجه گرفت که هنر دینی و اسلامی ریشه در حقیقت دارد حقیقتی که سبب به وجود آمدن هنر حقیقی می‌شود و هنر حقیقی که همان هنر دینی و اسلامی است سبب به وجود آمدن هنر انقلابی می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: چون انقلاب اسلامی ایران خود برخاسته از آرمان‌های دینی و اندیشه‌های اسلامی است می‌توان نتیجه گرفت هنر دینی و حقیقی همان هنر انقلاب است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با وارد شدن واژه‌های جدیدی چون تعهد، شهادت، ایثار به بطن هنر بخصوص هنر نمایش توانسته جایگاه خود را تثبیت کند.

انتهای پیام/62005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول